Gå til innhold
Arkivverket

[#72051] Slektskap til Olaf Alexius Larsen Stensland


Gjest Torunn Bach
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Bach

Olaf Alexius Larsen Stensland f.21.12.1862 døpt. 01.02.1863 Trefodighetskirken Nydalen Oslo. Uekte Foreldre Arb Ole Larsen og enke Elika Laura Brakel. (n.14.n.hammersborg?)Faddere er Jæger Anders Madsen og Cornelius Stensland m fler.. Konfirmert vester Aker Kirke 30.09.1877..Han giftet seg med Gurine Marie Knudsdatter f. 29.01.1861 Eidsvol. De fikk mange barn.Adolf. f. 1882 Eidsvoll, Anna Loreze. f. 1887 Vester Akekr, Sgvada, betzy, Elvira Hans Olav, Christian, Gunnhild, Petter, Helga og Rakel f. 1902. de emigrete til Amerika rundt 1905-06. Min mor påstår at vi er i slekt men finner ikke ut hvordan... Min morfars bestemor heter Ellen Tomine Coneliussen f. 02.06.1832 Stensland i Vest Agder...som er bror til Cornelius Stensland som er fadder for Olaf, men hvor slekt forholde er aner jeg ikke står fast .. er det noen der ute som kan hjelpe?? Mvh Torunn Bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei Har også funnet han i 1875 tellinga for Oslo I 1875 bor de i Grynergate 15 sammen med mor til Berte Marie men her står Berte oppført som Dorthe og etternavn er byttet til bare Stensland og hans bror Hans bor også i gården sammen med sin kone og barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved søk på FS fant jeg Ellen Tomine, og hun var søsteren til Cornelius Corn. Steensland [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100019204554&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Ikke sjekket mot krk.bøker. Tror det kanskje kan være en søster til på FS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei Berit. Min Morfar var barnebarnet til Elen Tomine Corneliussen Stensland Søster til Cornelius Stensland.. men lurer på hva slags slekt forhold vi har til Olaf Alexius Stensland.. da min mormor var og besøkte Olaf barn i Amerika mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei Berit ja det er en søster jeg har elen, cornelius, hans , Hanna tonette, karen og olea ( er nok henne du har sendt lenke til.. ) mor Anna Elisabeth Abrahamsen og cornelius Hansen...Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det blir ikke enkelt å finne arb. Ole Larsen, og det er ingen som heter Elike L. Brakel i 1865. Jeg finner bare en dansk mann som sitter i fengsel. Jeg finner heller ikke Oluf/Olaf i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei Berit ja det er en søster av elen og den andre lenken er Elen tomine bestemor til min morfar... jeg har funnet disse i kirkebøket over lyngdal.. elen, cornelius, hans , Hanna tonette, karen og olea ( er nok henne du har sendt lenke til.. ) mor Anna Elisabeth Abrahamsen og cornelius Hansen... Men hvor kommer Olaf alexius inn i dette slektskapet med far som heter Ole Larsen?? Mvh TorunnMvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei.. Det er der jeg også har kommet og står helt fast... Nei de er kanskje ikke i 1865 telinga?? Nå ble jeg usikker om jeg fant de.. Må sjekke det... Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Nei det stemmer det.. Det var cornelius corneliusen stendland jeg hadde funnet i 1865 tellinga for Oslo... Hvor var Olaf da var jo bare 3 år i 1865... Hm... Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du mangler fullstendige navn og fødselsdatoer bør du sjekke Emigranter fra Kristiania. Familien begynte emigr. i 1902 fra Kristiania. Førstemann var Adolf Stensland som reist 23/5 1902. Om du søker etter etternavn Stensland, gå så til 1902, og der står hele familien med fulle navn og mange med fødselsdato. Det ser ut som om de er 12 stk. En Kornelius Stensland reiste også, men han bodde i Amerika. Tror du finner Kornelius som emigrant fra Oslo i 1885 og 1895.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du mangler fullstendige navn og fødselsdatoer bør du sjekke Emigranter fra Kristiania. Familien begynte emigr. i 1902 fra Kristiania. Førstemann var Adolf Stensland som reist 23/5 1902. Om du søker etter etternavn Stensland, gå så til 1902, og der står hele familien med fulle navn og mange med fødselsdato. Det ser ut som om de er 12 stk. En Kornelius Stensland reiste også, men han bodde i Amerika. Tror du finner Kornelius som emigrant fra Oslo i 1885 og 1895.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Bach

Hei Berit takk for info har sjekket det du skrev og det er veldig mange av de og adolf er eldst og reiste først.. Så kom resten også cornelius stensland som er bror til min morfars mormor..Vet også at de døde i Amerika... Men det som jeg lurer på er hvordan i er i slekt med Olaf Larsen Stensland... Er faren hans i slekt med cornelius og elen tomine?? Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.