Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Viktor  Nilsen

[#72052] Bonde Pedersen

Recommended Posts

Gjest Viktor  Nilsen

Har i lengere tid søkt etter Bonde Pedersen, f, 1805 på Dovre.Han skal ha reist til Trondheim i 1832 ilag med flere av hans familiemedlemer.De finnes nedtegnet som innreisende til Trondheim. Etter 1832 er han borte.Han finnes ikke på tellingene i 1865. Det er blitt fortalt at han reiste til Nord-Norge ilag med en onkelonge, Peder Olsen, som kom til Tennevik i Skånland samme år( dette er min tip-oldefar}. Er det noen som har vært borti denne personen så hadde det vært fint å få svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Harbek

Her er en Ole Bondesen, født Dovre (riktignok ca. 1844), som tjenestedreng på Hemnes prestegård i Nordland: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Harbek

Og her er en Peer Bondersen født Dovre ca. 1829 som ølbrygger i Hammerfest: LenkeOm Ole og/eller Peer er sønn av Bonde Pedersen, kan han kanskje spores opp den veien?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Harbek

Berit: Det er selvsagt Viktor du henvender deg til i (4). Jeg oppdaget de debattene etterpå, og jeg er enig med deg. Hilsen Ketil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg beklager tabba Ketil. Det er så klart Viktor jeg mener.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.