Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Grete Botten

[#72055] Siri (eller Sigri) Gundersdatter gift 17 okt 1781 i Aarnes

Recommended Posts

Guest Grete Botten

Siri (eller Sigri) Gundersdatter ble gift med Morten Olsen Busk 16. okt 1781 i Aasnes. Hun bodde da på Lundeby. Lenke.Hun var hans 2. kone og døde før 1801 for han står da registrert som enkemann (for annen gang). I følge bygdeboka for Aasnes (under garden Busk) døde hun i 1800. De siste barn jeg finner er tvillingene Ole og Anne, døpt 2. febr 1799. Antagelig døde de helt små for de står ikke i FT 1801.Jeg prøver å finne ut hvor Siri (eller Sigri) kom fra og når hun døde. Jeg har ikke greid å finne hennes fødsel og død ved å lete i kirkebøkene eller i bygdebøker for området. Kan noen hjelpe meg?

Guest Arild Kompelien

Det er ikke ført død på Sigrid i kirkeboka, men det ble holdt skifte etter henne 11.06.1800. Hun ble døpt 14.01.1759 med foreldrene Gunder Halvorsen og Inger Trondsdatter på Lundby.

Guest Hilde Rossing

Ikke hva du spurte om,men i min forgjeves leting etter dødsdato Si(gr)i, fant jeg tvillingenes dødsinnførsel. Ole h.side Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Hof, Ministerialbok nr. 4 (1790-1815), Kronologisk liste 1799, side 162-163. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9160&idx_id=9160&uid=ny&idx_side=-83>Lenke ogAnne h.side Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Hof, Ministerialbok nr. 4 (1790-1815), Kronologisk liste 1800, side 178-179. Permanent sidelenke:

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.