Gå til innhold
Arkivverket

[#72112] Oslo Hospitals Jordebøker 1643 og 1663


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Oslo Hospital var en stor jordeier på 1600-tallet. De hadde gårder spredt utover hele Østlandet.I går var jeg på Statsarkivet i Oslo og avfotograferte to jordebøker, og disse jordebøkene inneholder navn på driverne av gårdene. Derfor mener jeg at disse jordebøkene kan være av stor slektshistorisk verdi, men det er mulig jeg tar feil.Derfor kunne jeg ønske å få tilbakemelding fra dere som finner noe interessant i disse bøkene. Det er liksom ingen vits i å legge ned tid og ressurser på noe som ingen har glede av. De er 'sortert' på område/prestegjeld.Jeg fotograferte med høy oppløsning og filene er forholdsvis store, men dere finner de her: http://wangensteen.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Hei Lars OveHer har du hvertfall en som er fornøyd med jobben du har gjort. Disse jordebøkene er veldig nyttige og morsomme for meg. Jeg synes du på ingen måte her har lagt ned tid og ressurser fånyttes ;-)mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.