Gå til innhold
Arkivverket

[#72119] Konfirmant i Trondheim 1908


Gjest Tore Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Johansen

Einar Behn konfirmeres i Domkirken i Trondheim i 1908 LenkeHan skal være født 7/8-1893 og døpt 3/9-1893 i Bergen. Jeg klarer ikke å finne dåpen i Bergen, har lett igjenom alle kirkebøkene for Bergen flere ganger uten å finne han. Noen lokalkjente i Bergen som kan hjelpe?Og hva er 'Edvards minde' i Trondheim, hvor han bor i 1908?Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Under foreldrenes bobel er det tilføyd at barnet er født og døpt i Varhaug ???????Kan noen tyde det siste ordet?Og gjerne det som står i komentarfeltet helt til høyre for sikkerhets skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Erik Sæther

Edvards Minde. Bor i Trondheim, men kan ikke huske at dette er et kjent stedsnavn. Nå står det også Valene under, og det er et bedre kjent begrep. Tempe og Valene småkirke er nærmeste nabo til Lerkendal Stadion. Så den gang var Valene godt utenfor byens sentrum. I dag kjører du der når turen går på E6 sør. Du kan prøve å legge ditt søk under Trondheim, så mulig du får bedre respons. Mulig det var en gård/plass som i dag er utvisket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Til innlegg 6, jeg tror det står 'Jederen', det vil si Jæren. (Varhaug ligger på Jæren)Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3644&idx_id=3644&uid=ny&idx_side=-84>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDåpen er ganske riktig ført her også. Barnet født på Nesheim, forpleies på Hobberstad.Du har kanskje farens giftermål i Horten 15.12.1894 osv?Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Takk erling, hadde ikke vielsen til hans biologiske far, han ble først kjent for meg ved Erlings første giftermål og deretter funnen konfirmasjon.Det var først da jeg fant ut at han ikke var ektefødt barn av pleiefaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Takk for innsatsen Erling, du trenger ikke å gå lenger med dette. Jeg setter strek ved dåpen og foreldrene til Einar. Det er pleiefarens slekt jeg følger, og Einar kom med som barn av Johan H. Behn og Julie.Det som kunne verrt interesant var om noen har tilgang til adressebøker for Trondheim for årene 1902-1910.Bor Johan H. Behn og kone der også, eller er det bare Einar som befinner seg i Trondheim?I 1910 er de tilbake i Kristiania, og blir der.Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.