Gå til innhold
Arkivverket

[#72125] Kongsberg : Kristen Knudsen Mobraaten, f. 23.1.1862


Gjest Steinar Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Sandvik

Kristen Knudsen Mobraaten giftet seg 10.12.1887 i Kongsberg med Berthe Marie Torstensen, født 1866. De fikk sønnen Thor Mobraaten 2.8.1888 i Kongsberg. Berthe Marie Torstensen døde 30.3.1893 i Kongsberg. Kristen Knudsen Mobraaten fikk, 9.12.1895, sønnen Konrad Robert Mobraaten med ”Hustru” Lina Bergitte Hansdatter, født 23.1.1863 i Kongsberg. Dette tilsier at de da var gift. Folketellingen 1900 for Kongsberg viser bl.a. at de hadde en felles sønn: Magnus Mobraaten, født ca. 1894. De øvrige barna har jeg funnet døpt i Kongsberg. Jeg finner ikke Kristens 2. ekteskapsinngåelse og heller ikke Magnus Mobraaten døpt. Kristen var kjøpmann og bodde i Kongsberg alle sine dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Sandvik

Takk til Kirsti Rye og Bjørg Hukkelberg! Det er godt at det finnes noen som både kan tenke og er skarpsynt. Nå har jeg komplett bilde av denne familen. Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.