Gå til innhold
Arkivverket

[#72128] Nåla i den såkalte høystakken


Gjest Karl Johnny Sommer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl Johnny Sommer

Har søkt en stund nå i kirkebøkene i Oslo,etter uegte barn Georg(bør være født i Oslo)Far:......Jensen,og Alvilde Marie Sommer,født Julsrud.Har søkt i kirkebøkene i Oslo fra 1916 -1918,uten å finne Georg.Det jeg vet er at Georg døde i Maryland Australia,30 apr 2003,i en alder av 87 år.Håper det er noen glupinger som kan finne Georg.Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Berit - Han var bror til min far Gunnar Sommer.Jeg har aldri hørt noe annet enn onkel Georg,men det kan jo hende han hadde et navn i tilegg.Mvh Karl Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Heijeg begynner litt lenger bak i tid, i ft 1900Dette er vel Alvilde født i 1885 i Rakkestad, men bosatt i Oslo LenkeHadde hun andre barn som du vet om enn din far og onkel? Hun kan jo godt ha fått barn fra ca 1905 og fremover? Da kan det være mulig å spore henne fremover på oppholdssted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei igjenjeg så det ikke med en gang, men du fikk hele familien til Alvilde i ft1900 i den lenken og det står at hun hadde en bror som også het Georg.Da har nok din onkel Georg fått sitt navn fra sin onkel Georg... morsomt...mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei nok en gangJeg ser at Alvilde har etternavnet Sommer, som du selv har.Ble Alvilde gift med en med navnet? Har du funnet når det var? Hva med å lete etter konfirmasjonen til Georg... er det i Oslo eller bodde Alvilde med herr Sommer et annet sted i 1930 - 1935? Da bodde sikkert Georg der også.Via dette kan du finne ut hvor ham ble døpt (det står som regel)mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Når og hvor er Gunnar Sommer født? Hvis familien Sommer bodde i Oslo, kan kanskje adressebøker og kommunale folketellinger hjelpe deg (folketellingene er i Oslo kommune, Kulturetaten, Byarkivet).Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei til dere alle - Takk for innspill.Jeg vet alt om det familiære omkring Alvilde,og hennes ektemann.Har ikke tenkt å utlevere alt om min familie,av hensyn til mine gjenlevende slektninger.Alvilde fikk fem barn,to av disse var såkalt utenomekteskapelige,født etter hennes manns død i 1914.Georg var en av disse.Alvilde flyttet til Fredrikstad ca 1920-21,er ikke sikker på årstallet, da innflyttede ikke er søkbart under Fredrikstad.Det samme gjelder konfirmasjoner,Georg burde jo i så fall kunne finnes i Fredrikstad.Alvilde dør i Fredrikstad i 1928.Det jeg hadde håpet på var å finne fødselen/dåpen til Georg i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.