Gå til innhold
Arkivverket

[#72131] Statsborgarskapsbevillingar 1888-1921


Gjest Tom Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Larsen

Jeg lurer på ang. overnevte database om den er ferdig eller om det finnes flere protokoll-serier for samme periode som kommer her i digitalarkivet senere. I dokumentasjonen for database står det at det skal være alle, eller ble det ført separate statsborgerskap stat og kommunalt.Grunnen til mitt spørsmål er at jeg ikke kan finne min tippoldefar i dette registret, men fra en annen protokoll som heter 'Udlendinger der har norsk statsborgerskap' (bind L-Ø.)som finnes i Oslo by-arkiv, finner jeg han nevnt Lars Larsson (Larsen) f.1828 Gartner, Sansakerveien 35, fikk statsborger brev datert 8/2 1895 og avlagt løfte 7/8 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fra dokumentasjonen til filen henter vi:'Databasen er et navneregister over alle som ble statsborgere i Norge i perioden 1888-1921.' 'Registeret er hentet fra Departementstidende og inkluderer henvisning til de originale dokumentene i Riksarkivet.'Databasen er laget i Riksarkivet. Vi sender over din observasjon dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Det kan ligge innvilgede saker i pakkene som ikke er publisert. Pakkene inneholder forøvrig mye interesant, så som søknadene og attester.Det var forresten jeg som 'oppdaget' registeret i august og tipset Digitalarkivet om at det burde publiseres i Digitalarkivet. Rart at ikke Riksarkivets egne folk tok et slikt initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.