Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ted Lier

[#72140] Trenger forklaring og tydehjelp !

Recommended Posts

Gjest Ted Lier

Ole Peter Eriksen (født 27/7-1832) utflyttet fra Fredrikstad til Stavern.LenkeNr. 18 på høyre side.Så kommer spørsmålet; Når utflyttet han ? Jeg tolker det dithen at han flyttet i 1850 og at dette ble registrert i kirkeboka 3/3-1853. Er dette riktig tenkt av meg ?Så er det tydehjelpen: Under navnet til Ole Peter Eriksen står det et eller annet. Hva ?Håper noen kan hjelpe meg med dette !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Under navnet står ugift Skomagerdreng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

lengst til høyre står att(est) og dato.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ted Lier

Da blir spørsmålet ; Flyttet han i 1850 eller i 1853 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jeg vil tro han flyttet i 1850 og senere ba om en attest (dåp, konfirmasjon, vaksinasjon). kanskje han skulle gifte seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug R. Petit

Det ser ut for at det er denne Ole Peter Eriksen som gifter seg med Anne Oline Andersdtr 28/1-1855 i Stav ern: Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Stavern, Klokkerbok nr. 2 (1839-1909), Ekteviede 1855-1856, side 259. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5936&idx_id=5936&uid=ny&idx_side=-257>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Det mangler overskrift i krk.boka. Det skal være: Nr/oppgitt dato/navn/alder/til/. Så han har oppgitt 1850 som det året han flyttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug R. Petit

Vi finner de muligens her dersom det da ikke er et sammentreff med navn: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ted Lier

Da har jeg fått oppklart når han flyttet. Takker for hjelpen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.