Gå til innhold
Arkivverket

[#72140] Trenger forklaring og tydehjelp !


Gjest Ted Lier
 Del

Recommended Posts

Ole Peter Eriksen (født 27/7-1832) utflyttet fra Fredrikstad til Stavern.LenkeNr. 18 på høyre side.Så kommer spørsmålet; Når utflyttet han ? Jeg tolker det dithen at han flyttet i 1850 og at dette ble registrert i kirkeboka 3/3-1853. Er dette riktig tenkt av meg ?Så er det tydehjelpen: Under navnet til Ole Peter Eriksen står det et eller annet. Hva ?Håper noen kan hjelpe meg med dette !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det ser ut for at det er denne Ole Peter Eriksen som gifter seg med Anne Oline Andersdtr 28/1-1855 i Stav ern: Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Stavern, Klokkerbok nr. 2 (1839-1909), Ekteviede 1855-1856, side 259. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5936&idx_id=5936&uid=ny&idx_side=-257>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det mangler overskrift i krk.boka. Det skal være: Nr/oppgitt dato/navn/alder/til/. Så han har oppgitt 1850 som det året han flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.