Gå til innhold
Arkivverket

[#72143] hvem hva hvor


Gjest Tor Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Trondsen

Takk takk. Denne hadde jeg allerede funnet (vår venn Google..). Tror du bildet kan være fra Sørstokke gruvene?I Haugesunds Avis fra 1954 skal det finnes en nekrolog over ham har jeg nettop fått vite. Noen som vet om Avisen eller det lokale biblioteket har microfilm av det aktuelle året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Har du selv verifisert at bildet ikke viser de ansatte, ledelsen og eierne av gruva på Sønnstokko? Det var vel din oldefar som var driftsleder der en periode. I debatt 70573 har du et foto av en gruve som etter beskrivelsen i artikkelen ligner på gruva på Sønnstokko. Har du hatt kontakt med Kopervik & Omegn Historielag, kanskje de kan hjelpe deg med å sjekke gruva inn/ut av saken. Den Ådne Bratthammar og Gustav Kalstø som nevnes i artikkelen var begge tremeninger av min farmor, men jeg kjenner dem bare fra omtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.