Gå til innhold
Arkivverket

[#72160] Tolke-/ lesehjelp – Ingeborg Anna Ellingsdatter utreise fra Verdal 1850


Gjest Pål Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål Strand

Pige Ingeborg Anna Ellingsdatter Raaen er registrert som utreist fra Verdalen som person nr. 25 i 1850. Hun er 27 år. Men jeg klarer ikke å se hva som står kolonnen ”Til hvad sted”. (se bilde). Kan noen hjelpe meg med det?Hvis det også er noen som har mer opplysninger om henne etter at hun forlot Verdal, er jeg interessert i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Det står 'Thjm', noen som vel bare kan tolkes som Throndhjem/Trondheim. Videre står det at du flyttet for omtrent 6 år siden.... pluss noe jeg ikke greier lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Er dette den Ingeborg Anna Ellingsdatter du søker opplysninger om? Datter av Elling Jacobsen Raaen (Kirke-?) og Anne Benjamin Raaen (Kirke- ?)?I såfall må Ingeborg Anna ha kommet tilbake til Verdalen og giftet seg der, i 1865 i følge Fødselsregistreret for Verdal: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=61&filnamn=Foedverd&gardpostnr=3754&merk=3754#ovre>LenkeDet er også en Ingeborganna Elling Solbergvald f. 1829. enke, gard Augenvald som døde 19.12.1919 som fattiglem f. 17.02.1829 Kirkeråen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Ingeborg Ellingsdatter på Solbergvald i 1865 med mann Mekal Jacobsen og hendes sønn Albert Sefeniassen og deres datter Karen Mekalsdatter: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Strand

Det må være dem du har funnet Randi. Avvikene må være slurv fra de som gjorde nedtegnelsene i folketellingen. Tusen takk til alle som har bidratt med opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.