Gå til innhold
Arkivverket

[#72171] johan ludvig evensen f.ødt. 02.01.1907


Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Er det noen som kan hjelpe mej litt her,ej har veldig lite opplysninger å gi ,men det ej vet skal ej skrive nedJeg er på jakt etter opplysninger om en johan ludvig evensen f 2 jan 1907,muligens i Sølør traktene?Han mor skal vistnok ha het genovevia har ej blitt fortalt Og johan vart vekk satt på ein gård i Solør traktene som liten,muligens tok han navnet lindberg ,kansje dette kan ha vert navnet til de som tok han til seg? dette vet ej ikke. men han vart gift med ei randi whal og de fikk 3 barn .frida f i 1935,Odd,ellen og ej tror disse vokste opp i Drammens traketene.Er det noen som klarer og hjelpe mej litt her??Det er opplysninger om johan ej er på jakt etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei! Johan Ludvig Evensen var f.2-1-1907 i Lillehammer, dpt.3-2-1907 s.s., konf.25-2-1923 i Helgøy. Han var på barnehjemmet Toftes Gave på Helgøya. Foreldrene hans var Genovina (Genoveva) Malena Nilsen Kvamme, f.17-3-1882 i Strinda, dpt.2-4-1882 s.s., konf.25-9-1898 i Trysil, 18/1900, død ca.1918. Hun reiste først med Johan Ludvig Evensen, f.14-4-1889 i Egersund. Johan Ludvig bodde i Skodje til 14-årsalderen da han begynte å streife. De hører vel strengt tatt ikke inn under tatere, men ligger i grenseområdet mellom fastboende og reisende. Jeg har også en del om besteforeldrene til Johan Ludvig f 1907 hvis interesse. Selv er jeg også interessert i etterslekten hans. Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

hei og tusen takk for all hjelp jeg har fått,trodde det ej hadde var alt for lite innformasjon til og få vite noke ej.. Hei Jonny ja ej kunne gått ha tenkt mej flere opplysninger om du har om Johan Ludvig sine besteforeldre? skal ej skrive ned mail adr mi ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

No spør ej sikkert dumt men kor er Helgøy og Strinda ???og hvilke fylker ligg det under?her stoppet min geografi opp ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei!Far til Johan Even f 1889 var jernbane-/veiarbeider Even Johannesen Lilleberg, f.28-3-1857, dpt.10-5-1857 i Romedal, og Inger Gustavsdatter, f.13-8-1845 i Holmedal i Sverige.Foreldrene til Even f 1857 var Marthe Evensdatter Lillebergseie, ”opgivet som Barnefader Svensken Johannes Lundbjerg i Frygerud Sogn. Hans 1ste Leiermaal saavidt bekjendt, hendes 2det Leiermaal”.Så var det Genovina (Genoveva) Malena Nilsen Kvamme, f.17-3-1882 i Strinda, dpt.2-4-1882 s.s., konf.25-9-1898 i Trysil, 18/1900, død ca.1918.Foreldrene hennes var Anders Nilsen Kvamme (Duås), f.1844 i Lindås (ft1865, ft 1900 sier 1847, også sagt 1845 i Trondhjem, men dette er nok ikke riktig), død 14-12-1905 og gravlagt 19-12-1905 (innført av Østerdalens nordlige fjelddistrikters hjælpeprest), gift 12-11-1881 med Oline Juditte Kristine Hansen (Kvamme), f.1838 i Meløy i Helgeland.Anders' foreldre har jeg ikke lett etter. Oline er ved folketellingen 1865 nevnt ”Fant eller Taterske”, og bor da på store Sannæs, Sørjorden i Dverberg kommune. Heller ikke hennes foreldre har jeg lett etter.Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.