Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Arnt-Erik Selliaas

[#72182] Fredrikke Waaler og Rynning-slekt

Recommended Posts

Gjest Arnt-Erik Selliaas

Fredrikke Waaler (1865-1952) gav i 1918 ut ei bok om Rynningslekta. Jeg vet at hun samlet opplysninger i mange år etter det. Men hvor ble det av arkivet hennes med alle opplysningene? Har noen tips om hvor jeg skal begynne å lete?Arnt-Erik Selliaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Har du forhørt deg med Arkivet der hun bodde eller hvor slekta hørte til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnt-Erik Selliaas

Hun døde på Hamar og har kontaktet Hedmarksmuseet i dag. Har også en henvendelse til Universitetsbiblioteket i Bergen, samt slått opp i samkatalogen for privatarkiver uten å finne hennes navn der. Kan noen hjelpe meg med gjenlevende etterkommere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Berit Sternang

Gravlagt på Hamar, men det ser ut som hun døde i Oslo Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnt-Erik Selliaas

Takk for presiseringen. Hun bodde i mange år på Hamar, og ble altså gravlagt der. Kildelista i artikkelen i NBL viser også hennes tilnytning til Hamar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Mulig jeg kan hjelpe deg, men det vet jeg ikke før neste uke.Har du boken om Rynningslekten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnt-Erik Selliaas

Jeg har den ikke mellom hendene nå, men jeg har lånt den på Deichmanske bibliotek i Oslo og tatt kopier fra side 152 ff. Jeg venter spent på det du har i ermet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.