Gå til innhold
Arkivverket

[#72182] Fredrikke Waaler og Rynning-slekt


Gjest Arnt-Erik Selliaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnt-Erik Selliaas

Fredrikke Waaler (1865-1952) gav i 1918 ut ei bok om Rynningslekta. Jeg vet at hun samlet opplysninger i mange år etter det. Men hvor ble det av arkivet hennes med alle opplysningene? Har noen tips om hvor jeg skal begynne å lete?Arnt-Erik Selliaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt-Erik Selliaas

Hun døde på Hamar og har kontaktet Hedmarksmuseet i dag. Har også en henvendelse til Universitetsbiblioteket i Bergen, samt slått opp i samkatalogen for privatarkiver uten å finne hennes navn der. Kan noen hjelpe meg med gjenlevende etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt-Erik Selliaas

Takk for presiseringen. Hun bodde i mange år på Hamar, og ble altså gravlagt der. Kildelista i artikkelen i NBL viser også hennes tilnytning til Hamar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt-Erik Selliaas

Jeg har den ikke mellom hendene nå, men jeg har lånt den på Deichmanske bibliotek i Oslo og tatt kopier fra side 152 ff. Jeg venter spent på det du har i ermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.