Gå til innhold
Arkivverket

[#72211] Tuberkolosehjemmet i Luster, seneRE pleiehjem?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hvem ble styrer eller vaktmester på den pleieheimen Er det noen som kan hjelpe meg med det. Han hadde en sønn som ble gift med en dame fra Stavanger. Det var også snakk om å gjøre det om til asylmottak for flyktninger.Jeg takker på forhånd for al mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal dere ha for det! Jeg kjenner meg igjen i landskapet, men finner ikke hans navn nevnt, selv om han arbeidet der da det var 'Asylmottak.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg glemte å si at øverst til høyre på bildet ser jeg den gården som han bodde på. Det var en lang og tung bakke å gå helt opp, men med bilen gikk det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nå aner jo ikke jeg når den du søker var ansatt ved Harastølen, for i (1) skriver du da det var pleiehjem og at du ikke vet navnet på vedkommende, mens du i (4) skriver da det var Asylmottak og at du ikke finner hans navn. Mao vet du likevel hva han het..., eller?Kan du definere når dette var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Ein Farestveit (Olav?) frå Modalen var lenge styrar i Luster, truleg etter at det vart psykiatrisk sjukeheim der. Han var fødd rundt 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Nå er jeg tilbake og beklager at jeg ikke nevnte tiden. Det var i siste del av 1960-og første del av 1970-tallet at jeg var i Luster. På 1970-tallet arbeidet han der.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.