Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Sissel Johnsen

[#72216] Jens Olsen og Severine Jonasdatter, viet 5.des 1858, Brunlanes.

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Paret som er nevnt over finner vi i kirkebok her Permanent sidelenke: LenkeTolker jeg brudgommens føde-og oppholdssted riktig når jeg sier Brunlaug, nu Laurvig?Jeg lurer på hva som skjer med dette paret videre, og Jens Olsens fortid. det står at han er enkemand.Severines familie har jeg styr på.Håper på litt hjelp.Sissel Johnsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Syns det står Brunevald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Jeg tenkte kanskje det hørte til paret over, 'Gjerpen nu brunevald' Sissel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg leser også Gjerpen øvest 0g under Brunvald. I 1865 er det 5 Brunvaldgårder i Brunlanes ved folketellingen: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Ja du har vel rett. Det som står under er vel Omsland. Har du dem i FT 1865?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Nei, jeg finner dem ikke hverken i Brunlanes eller nabokommunene. Det som står for Severine er Næs. Sissel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Det er ikke usannsynlig at det er den rette Jens. Omsland og Næs ligger i samme bygda. Sissel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Det er ikke usannsynlig at det er den rette Jens. Omsland og Næs ligger i samme bygda. Sissel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Etter mye detektivarbeid har jeg nå funnet ut at paret reiste fra Porsgrunn til Quebec 30.05.1865, med barken Northcote. Med var Jens' fem barn fra et tidligere ekteskap. Jeg trenger hjelp for å finne ut hva som skjedde med dem videre. Legger ved linken til DIS slektsforum, hvor jeg også har bedt om hjelp.LenkeSissel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.