Gå til innhold
Arkivverket

[#72224] KOMMUNEVÅPENER-hvor kan jeg finne bilder


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Cappelen

Du finner avbildninger av norske kommunevåpen som er lette å kopiere/laste ned på Wikipedia under Category:Coats of arms of municipalities of Norway. Hilsen Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Inge Apesland

Kommunevåpen (innlegg 1): Jeg har prøvet flere nettsteder for å finne norske kommunevåpen - men de beste nedlastbare kommunevåpen jeg har funnet er på nettstedet 'Store Norske Leksikon.'Man bare søker på den aktuelle kommunens navn på f.eks KVASIR - så kommer temaartikkel om kommunen opp - og et stort flott bilde av kommunevåpenet.mvh Knut Inge apesland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Cappelen

Most of them are not for sale because they are considered to be signs of municipal authority. A few municipalities have, however, allowed private firms to produce and sell pins with their arms. Some years ago several municipalities gave pins away to collectors and others who asked for them. I don't think that many municipalities do that today. Some are giving pins to people they want to honour; former employees, people from visiting municipalities etc.Regards, Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.