Gå til innhold
Arkivverket

[#72227] Er skiftene lagt inn på digitalarkivet?


Gjest Beate Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Hanssen

Hei!Jeg lurer på om skiftene for 1810 og deromkring for Trondenes er scannet inn på digitalarkivet? Jeg har lett i skannede kirkebøker for trondenes uten å ha funnet dem...Jeg skal bare se etter om en Nils Kristensen Lykke kunne være far til min tipptipp-oldefar. Et bare ren gjetning siden min forfar ikke står nevnt blandt ungene i Folk og Slekt...Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

NeiDet er lagt inn et skifteregister for Troms til og med 1805 Lenke, men uansett ville du ikke sett arvingene.Du må eventuelt ta kontakt med Statsarkivet i Tromsø og spørre om de har mulighet til å lete fram skiftet og eventuelt ta kopi. Men du må uansett vite hvilke gård det gjelder da skiftekortene er sortert på gårder, ikke navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for den opplysningen, men jeg fortsetter med avskriftene av skifter for Frosta/Åsen frem til 1823 siden jeg er så godt igang(har skrevet av 1692-1701 og fra 1727 og holder på med 1768). Det vil jo likevel komme til nytte siden jeg lager mitt eget system på dette, med alfabetisk innholdsfortegnelse på alle navn på den det ble holdt skifte etter og arvinger. Til nå er det kun sidehenvisning til det jeg selv skriver, men har vært inne på tanken om å lage en sidehenvisning til protokollene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.