Gå til innhold
Arkivverket

[#72235] MR Samuel Paulsen i Norddal. Gift to ganger i 1773?


Gjest Kirsti Rye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Rye

Her er familien i 1801 [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=18&filnamn=f18011524&gardpostnr=72&personpostnr=1244&merk=1244#ovre>LenkeSamuel er gift for andre gang, Ane er mor til alle barna, jeg har funnet alle døpt.Dette må være Samuel og Anne som gifter seg, nederst til høyre. Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Norddal, Ministerialbok nr. 519A03 (1769-1773), Kronologisk liste 1773, side 22. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke.Så finner jeg Samuel gift med Agathe Sørensdatter, høyre side nesten øverst Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Norddal, Ministerialbok nr. 519A03 (1769-1773), Kronologisk liste 1773, side 19. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei Grethe.Jeg fikk det til at det står Egteviet Samuel Remseth og Anne Hesthaugen, og at det er forloverne som er nevnt til slutt.Men jeg syntes ikke det er så lett å lese denne kirkeboka, så det kan godt være jeg tar feil. Håper det er noen flinke lesere som kan hjelpe til.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

S.22 står det etter dåpen, forlovet Samuel Remseth og Anne ..erhau.... S.19 Samuel Paulsen ..estad og Agathe Sørensdt. Remseth. Hos begge var forloverne (T.)Krohn og P.Alstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Begge har rett her! Innførselen gjelder først en barnedåp, deretter 'trolovet Samuel Remseth og Anne Hesthauen. Caut. Krohn og P. Alstad'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

En Peder Hesthaugen Har en sønn Jacob til dåpen 1 april 1745. Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Norddal i Norddal, Ministerialbok nr. 519A01 /1 (1736-1760), Kronologisk liste 1745, side 42. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15967&idx_id=15967&uid=ny&idx_side=-46>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Myklebust

Fotnote i bygdeboka:'Festebrev til Samuel 2/1 1773. Er då trulova med enkja etter Lars Hanss. - hvis enke den bemeldte bøkslende efter allerede fuldbyrdet forlovelse skal ægte i fald hun lever.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.