Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Litta Olsen

[#72250] Hans Kristian Kuhnell og Fredine Hilts, Bergen ca 1915

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg hjelper en danske og hans spørsmål gjelder følgende:'Dansk Murer Hans Kristian Kúhnel, født d 11 februar 1893 i Skt stefan Kirke København som rejser til Norge og gifter sig med en Freddine Borghild Hilt, hun bliver født d 2 April 1880 i Mariakirken, Bergen.Hvor bliver de gift ? De skulle få et par sønner ? En av dem er Walther Christian Hilt Kúhnel, født d 6 december 1917 i Hordaland, Bergen. 'Det jeg har funnet er:1) Dødsfallet til en sønn, Anker: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=gr12801915&personpostnr=1366&merk=1366>Lenke-kirkeboken: Lenke (Det står 'uegte' og hvem moren er vet vi ikke)2) Hans Kuhnell i en adressebok: Lenke3) Minnesmerke med sønnen Walters navn: Lenke4) Svar fra yngve om opplysninger ved hans død: Lenke5) Fredine i 1900:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Det dør en Hildegard Dagmar Kuhnell 21.06.1944. Hvem er hun?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Interessant, Bjørg! Takk.Jeg tenkte faktisk ikke på å søke i den databasen, for Hans Kuhnell var jo født i 1893 og da var han for ung til ekteskap i det tidsrommet.Må sjekke om hendes første mann døde.......Men rart med barnas dåp. Kunne fortalt en del om vi fant de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Denne Hildegard Dagmar - kanskje en datter ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

På FS står det at Hans Kr og Fredine gifta seg 03.05.1924

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Der står også hennes andre giftermål i Sandvikskirken 31.08.1901

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Takk igjen...Jeg har sett i alle kirkebøkene etter giftermålet, men ikke hatt hell med meg.Irriterende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Yngve har hjulpet litt:LenkeDette summerer opp det meste - unntatt kirkebokinnførslene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Har tenkt det samme, men vi mangler fremdeles de to sønnenes fødsel/dåp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.