Gå til innhold
Arkivverket

[#72277] Skjermområde/størrelse


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

Hei! Jeg er dum i datatekno. og ønsker mulig hjelp! Bruker Windows 98,og har antagelig trykket på noe jeg ikke skulle. Problemet er at jeg ikke kan se hele teksten- altså bilde er større enn skjermen. Har prøvd med piltaster o.a. men uten hjelp. Unnskyld hvis innlegget ikke passer her! Mvh. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Nei! Jeg finner ikke den heller,det er så vidt jeg kan se krysset oppe til høyre, og startlinjen har kommet på toppen uten min vilje! Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Nei fortsatt samme prob. Kan det ha noe med at jeg skiftet til ny monitor? Mener å huske at det ikke var noe problem til å begynne med, bruker samme skjerm (LG18) både med Vista og Windows 98.Det er bare på Windows 98 problemet opptrer. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Da melder jeg pass og håper du får hjelp av en mer datakyndig enn meg!Nytter vel ikke a logge helt ut og ta ut kontakten en stund heller vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Tror nok jeg ville ha prøvd F11 en gang til. Ved første trykk vises kun siden du er inne på i full størrelse. (Alt som har med Windows Explorer forsvinner) Andre gangs trykk vises Windows i mindre størrelse enn skjermen. Deretter trykker du på firekanten ved siden av krysset i høyre hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Trykk på firekanten så den vises som en. Deretter legger du pilen ved siden av minustegnet. Venstreklikk på musa og hold den nede. Dra hele siden til venstre. Trykk så på firekanttasten igjen. Hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Det virker som alt er så stort, Slektprogr. BK , feks, der forsvinner knappene nederst hendelser m.v, kan se bare kanten. At start knappen har kommet helt øverst er også merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Er ingen ekspert på slikt, men har du prøvd å høyreklikke på skjermen og gå på skillearket 'egenskaper' og se hva som står der? Det er sikkert noe med skjerminnstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.