Gå til innhold
Arkivverket

[#72278] aner til Amund Embretsen Mellum Soerskogsbygda Hernes


Gjest Stein Gammelmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Gammelmo

Jeg leter etter anene til min tip oldefar Amund Embretsen fodt i 1842. Han var gift med Kari Olsdatter, f:1853.De hadde 4 barn Emil 1878, Ole Jacob 12 aug 1881 (min oldefar), Karen 1889 og Anne 1894. Hvis noen av etterslekta Nordhagen har noen opplysninger ville det ha vaert flott aa faa kontakt. Min Bestemor var Jenny Jakosdatter Nordhagen, 28 feb 1913, hun giftet seg med Petter Otto Gammelmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Nr 15 her er Amunds dåp.Foreldre Embret Jonsen og Johanne? Halvorsdtr MellumKildeinformasjon: Hedmark fylke, Elverum, Ministerialbok nr. 8 (1830-1842), Fødte og døpte 1842, side 83. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9173&idx_id=9173&uid=ny&idx_side=-83>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Dette er vel Amunds far døpt i 1796. Øverst til høyre på høyre sideKildeinformasjon: Hedmark fylke, Elverum, Ministerialbok nr. 6 (1794-1814), Fødte og døpte menn 1796, side 58-59. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9167&idx_id=9167&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Vielse nr 3 på venstre side. Embret Jensen Fieldet og Johanne Halvorsdtr MellumKildeinformasjon: Hedmark fylke, Elverum, Ministerialbok nr. 7 (1815-1830), Ekteviede 1828, side 546-547. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9172&idx_id=9172&uid=ny&idx_side=-210>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ved vielsen ser detut til at Johanne Halvorsdtr er 23 eller 25 år. etter å ha lett fra 1803, er dette den jeg finner. Nr 28Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Elverum, Ministerialbok nr. 6 (1794-1814), Fødte og døpte kvinner 1806, side 165-166. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9167&idx_id=9167&uid=ny&idx_side=-81>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Gammelmo

Takk Kjell Arne, Det ser ut som at Torill og jeg har samme tip-tip oldeforeldre. Fant dere ut om dere var i slekt? Maa nok studere alle inleggene dere skrev i fjor. se . Haaper Torill ser dette inlegget ogsaa saa vi faar kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Jeg har ikke funnet noen link enda :)Legg inn et svar i det andre temaet og henvis til dette tema, så får Torill automatisk mail.Kjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Under denne valgvaken så ser jeg at Amund Embretsen Mellums sitt barnebarn er gift med min mormors søskenbarn. Amund Embretsen sitt barnebarn som jeg sikter til er sønn av Arve Kolstad (f. 1913 i Elverum) gift med Torbjørg Søstuen (f. 1914 i Elverum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Gammelmo

Hei Jan, Er Arve Kolstad Foedt 11/9-1913, Soen av Karen Amundsdatter og Olaf Kariniusen. Da er Arve Barnebarnet til Amund Embretsen. Karen er foedt i 1889 saa det stemmer med FT 1900, Gaard Nordhagen. Hvis dette er riktig og du har mere info over karen's etter slekt er jeg interesert. Vi er jo nesten naboer ser jeg, knappe 2 timer aa kjoere. Takk for interessenmvh Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Hei Stein,Jeg har Arve Kolstad født 1913. Sønn av Olaf Hornsletten og Karen Amundsdatter Mellum (f. 1889). Jeg har desverre ikke så mye på etterslekten til Arve og Torbjørg. Det eneste jeg har er sønnen Arne født i 1936. Forresten send meg en mail på soestuen@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill N. Fjeldsaunet.

Heisan! Dette var jammen interresant, ser ut til at vi er i 'tjukk slekt' vi. Har jobbet litt med saken men den er ikke helt enkel, tenker da på forfedrene til Johanne Halvorsdtr.Mellum. Fint om vi kan ha kontakt,er ellers behjelpelig om jeg har noe å bidra med. Tror Jenny var forlover i bryllupet mellom mine besteforeldre 12 Aug.1929, så verden er ikke større! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Gammelmo

Hei Torill,Min bestemor Jenny Nordhagen hadde 13 soesken. Hvem var dine besteforeldre. Vi er helt sikkert tremenninger. Det ville vaert hyggelig aa utveklse noen informasjoner. Min E-Mail addresse er sgammelmo@e3a.nato.intmvh stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Kari Gammelmo

Hei Stein!Jeg har funnet ut litt om Olaf K. Hornsletten og hans kone Karen. Olaf f. 6 mars 1877 død. 4 februar 1962 gravlagt Elverum kirkegård. Karen f. 19 september 1889 døde 14 august 1971 begravd Elverum kirkegård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.