Gå til innhold
Arkivverket

[#72285] Noen som ønsker oppslag i De norske jernbaner og deres personale?


Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg kunne ikke finne han på Gravminner her på nettet! Det var jeg som satt hos han når han døde og ordnet med begravelsen av min svigerfar. Han døde 5.2.1873 og begravet 13.2.1973.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg behøver ikke noe landssøk, for jeg vet hvor han er begravet og så graven senest i 2008 da jeg var i Eivindvik.Mvh. Biirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Egil Sundelius

Hei Carsten, da prøver jeg her da!.Leiter etter minn bestefars (Engebret) bror Andreas Edvardsen ( f 1881 Ringerike), har dette:Ektemann: Andreas Edvardsen Født: 1881 i Norderhov, Døpt: 1881 i Haug Kirke, Buskerud Død ? Yrke Sliperiarbeider, Follum Træs --- Og i jernbanen i fra 1918.-----Hustru: Helga Konstance Karlsen Gift: 26 mai 1901 i Haug Kirke, Norderhov Født: 1883 i Asker, Akershus, Død ??M Barn 1: Tryggve Engen Edvardsen, f 1901 i Hønefoss,F Barn 2: Ester Hagine Edvardsen f: 1904 i Haug Konfirmert i 1918 * , = *Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Hønefoss i Norderhov, Klokkerbok nr. I 9 (1913-1920), Konfirmerte 1918, side 118. Permanent sidelenke: LenkeMulig lokkfører i Hamar område siden i livetTakker på forhånd, hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EgilFinner han ikke omtalt dessverre. I adressebok for Buskerud 1950-51 finner jeg Helga Edvardsen, pensjonist, Hofsfoss, Hønefoss og Trygve Edvardsen, arbeider, samme sted. Ingen Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Hei Carsten. Kan du være så snill å se etter Oscar Johannes Kraakaas f. 4.12.1899 og Emil Eriksen f. 6.7.1885 for meg? Oscar Johannes var snekker på jenbaneverkstedet i Oslo og Enil var baneformann på forskjellige steder i Østfold og Oslo/Akershus. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Carsten,mange takk, da kom jeg jo litt fram i tid da (smil), men ikke noen Andreas E. i Hamar omr. ? (nsb?)hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest erling t. endresen

Hei.Det blir i en tråd spurt om data rundt jernbaneformann i Oslo Karl Olav Bjerke 1881-1952 (evt. Olav Karl). Finner du stoff om han og hans hushold i oppslagsverket?mvh Erling T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ErlingDøde han i 1952?Det er nemlig en Olaf Bjerke som er pensjonert jernbaneformann i Oslo adressebok 1955. Han har en sønn som er omtalt i bøkene:Bjarne Bjerke, stasjonsform. Født 9-3-1914 i Oslo. Gift med Reidun Tuveng, f.20-9-1919 i Dovre. (Her er nevnt 2 barn). Beg. som bud 1935, st.betj. 1937, sporsk. 1943, sk.kond. 1946, st.form. 1954. Jernb.sk.1953. Gen.sekr. Flere fagforen. kurs.Styremedlem i Norges Gangforbund 1949-54, derav flere år som viseform. Har vært en meget god kappgjenger, med i alt ca. 200 premier, 50 medaljer og 100 marsj- og gangmerker. Har 9 Norgesmesterskap i lagkonk., deltatt i 9 landskamper og 2 ganger i 4-dagers-marsjen i Nederland - en distanse på i alt 220 km. Faren Olaf er pensj. st.form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ErlingKarl O.Bjerke er ikke omtalt. Det er stort sett de som var i tjeneste ved bokens utgivelse (1959) som er omtalt. Augusta er ikke nevnt i adresseboka for 1955. Døde ikke hun i 1935 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Frank H. Johansen

Jeg prøver meg her også, jeg:To av mine oldefedre:Harald Nordlie, f. 1898, skiftemannskap, til slutt stasjonsformann, på Kongsvinger StasjonGustav Magnus Strand, f. 1892, murermester i NSB, stasjonert ved Kongsvinger Stasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

FrankUtvendig stasjonspersonale under Oslo distrikt:Harald Nordlie, stasjonsformann i særklasse. Født 3-7-1898 i Nord-Odal. Gift med Gunvor Gusterud, f.3-1-1903 i Eidskog. Barn: Bertha Synnøve, Annie Marie og Tor.Begynte som st.betj.asp. 1918, st.betj. 1920, sporsk. 1938, st.form. 1952, st.form. i særkl. 1954. Broren Hans Kjærnsli var overkond.Gustav er ikke omtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Carsten Schanche

Nils AkselUtvendig stasjonspersonale i Bergen distrikt:Frank Haarvei, stillverksbetjent, født 10-12-1911 i Evanger. Gift med Liv Marie Sandaker, f.15-10-1908 i Modum. 4 barn.Beg. som hj.arb. 1935, ans. v.arb. 1938, st.betj. 1942, sporsk. 1943, sk.kond. 1947, stillv.betj. 1956. Styrmannssk., Jernb.sk. Tidl. styremedl. i foren. og medl. av feriehjemstyret. Tidl. medl. av byggekomiteen for Nyhaug, Reimegrend. Farfaren Johs. var b.form., faren Jacob st.mester.Stasjonsmestrene i Bergen distrikt:Jacob Haarvei, pensj. stasjonsmester. Født 26-7-1877 i Nesna. Gift med Anna Johnsen, f.12-4-1884 på Voss. Barn: Anne Marie, Johannes, Sigrid og Frank.Beg. som ekstrabetj. 1894, sporsk. 1897, togfører 1900, kontorist 1902, st.mester 1909. Pensj. 1938. Framh.sk., tgf.kurs.Tidl. styremedl. i st.mesterforen. i flere år. En av stifterne av Bergen distr. kontorp.foren., hvor han var styremedl. i flere år. Deltatt på flere landsmøter. Hobby: Fiske og hagestell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.