Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Inger-Marie Næsset

[#72295] Kragerø og Skåtøy historielag

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg med å si om det står noe om personer som har bodd på Ulene(Urene) i Kragerø, i bøkene til Kragerø og Skåtøy historielag. Jeg er er ute etter litt om Ole Christian Nilsen (f. 23.04.1822) og Birthe Marie Abrahamsdatter (f. 12.11.1827) som bodde i Ulene. Også opplysninger om stedet er av interesse. I tillegg lurer jeg på Abraham Madsen (f. 19.06.1867) som skal ha bodd på Krikken. Han var gift med Karen Elise Olsen (f. 24.12.1868)Dersom noen kan hjelpe meg med å se etter om det finnes noen om disse menneskene i bøkene blir jeg glad. Da kan jeg bestille de slik at jeg kan fylle inn opplysninger i slektsboken.Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Dette har du vel fra før, men for ordens skyld, her er Abraham Madsen på Skåtøy tollstasjon i 1900 med kona Karen og barna LenkeGrethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Dette har du vel fra før, men for ordens skyld, her er Abraham Madsen på Skåtøy tollstasjon i 1900 med kona Karen og barna LenkeGrethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Fikk feil i hovedløkka, og så kom innlegget plutselig tre ganger.Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for at du forsøker å hjelpe meg. Vi skal lage slektsbok og jeg synes det blir så lite med bare født, døpt og død på menneskene. Ønsker å kunne fylle ut med litt opplysninger om de ulike stedene som menneskene har bodd og eventuelt annet stoff.Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kerstin Thorsen

Hei Inger-Marie.Jeg har litt bilder og opplysninger som jeg tror du kan ha interesse av både når det gjelder dette spørsmålet og andre innlegg du har i dette forumet. Lurer på om vi er i slekt, muligens har jeg spurt om det før.Om du har en e-post adresse så kan jeg sende deg det jeg evt. måtte ha som kan være av interesse for deg.Hilsen Kerstin Thorsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk Kerstin.Mailadresse du kan bruke er Nils.petter@speedbow.noDersom du kan sende meg noe så blir jeg kjempeglad.Mvh. Inger.Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Jeg har sjekket dåpen til barna som er nevnt i folketellingen 1900 for å se på bostedet til Abraham og Karen.Her er dåpen til sønnen Mads i 1891 - Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. I 13 (1887-1915), Fødte og døpte 1891, side 48. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4806&idx_id=4806&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-49>Lenke Permanent bildelenke: LenkeOle Kristian, 1892 - Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. I 13 (1887-1915), Fødte og døpte 1893, side 67. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeBorghild, 1894 – Skåtøy tollstasjon - Telemark fylke, Skåtøy i Skåtøy, Ministerialbok nr. I 2 (1884-1899), Fødte og døpte 1894, side 100. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeDa datteren Anna Margrethe ble døpt i 1896, var bopæl: Kriken - Telemark fylke, Skåtøy i Skåtøy, Ministerialbok nr. I 2 (1884-1899), Fødte og døpte 1896, side 114. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeKriken var også bopel da datteren Anna Karoline ble døpt i 1897 - Telemark fylke, Skåtøy i Skåtøy, Ministerialbok nr. I 2 (1884-1899), Fødte og døpte 1897, side 124. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk til deg også Grethe.Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.