Gå til innhold
Arkivverket

[#72295] Kragerø og Skåtøy historielag


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg med å si om det står noe om personer som har bodd på Ulene(Urene) i Kragerø, i bøkene til Kragerø og Skåtøy historielag. Jeg er er ute etter litt om Ole Christian Nilsen (f. 23.04.1822) og Birthe Marie Abrahamsdatter (f. 12.11.1827) som bodde i Ulene. Også opplysninger om stedet er av interesse. I tillegg lurer jeg på Abraham Madsen (f. 19.06.1867) som skal ha bodd på Krikken. Han var gift med Karen Elise Olsen (f. 24.12.1868)Dersom noen kan hjelpe meg med å se etter om det finnes noen om disse menneskene i bøkene blir jeg glad. Da kan jeg bestille de slik at jeg kan fylle inn opplysninger i slektsboken.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for at du forsøker å hjelpe meg. Vi skal lage slektsbok og jeg synes det blir så lite med bare født, døpt og død på menneskene. Ønsker å kunne fylle ut med litt opplysninger om de ulike stedene som menneskene har bodd og eventuelt annet stoff.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei Inger-Marie.Jeg har litt bilder og opplysninger som jeg tror du kan ha interesse av både når det gjelder dette spørsmålet og andre innlegg du har i dette forumet. Lurer på om vi er i slekt, muligens har jeg spurt om det før.Om du har en e-post adresse så kan jeg sende deg det jeg evt. måtte ha som kan være av interesse for deg.Hilsen Kerstin Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk Kerstin.Mailadresse du kan bruke er Nils.petter@speedbow.noDersom du kan sende meg noe så blir jeg kjempeglad.Mvh. Inger.Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg har sjekket dåpen til barna som er nevnt i folketellingen 1900 for å se på bostedet til Abraham og Karen.Her er dåpen til sønnen Mads i 1891 - Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. I 13 (1887-1915), Fødte og døpte 1891, side 48. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4806&idx_id=4806&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-49>Lenke Permanent bildelenke: LenkeOle Kristian, 1892 - Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. I 13 (1887-1915), Fødte og døpte 1893, side 67. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeBorghild, 1894 – Skåtøy tollstasjon - Telemark fylke, Skåtøy i Skåtøy, Ministerialbok nr. I 2 (1884-1899), Fødte og døpte 1894, side 100. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeDa datteren Anna Margrethe ble døpt i 1896, var bopæl: Kriken - Telemark fylke, Skåtøy i Skåtøy, Ministerialbok nr. I 2 (1884-1899), Fødte og døpte 1896, side 114. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeKriken var også bopel da datteren Anna Karoline ble døpt i 1897 - Telemark fylke, Skåtøy i Skåtøy, Ministerialbok nr. I 2 (1884-1899), Fødte og døpte 1897, side 124. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.