Gå til innhold
Arkivverket

[#72316] Solstad Barnehjem i Eidsvoll?


Gjest Ola Ljødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Ljødal

Jeg har fått henvendelse fra en tidligere 'bortsatt' på barnehjem i Eidsvoll. Vedk. mener at stedet ble kalt Solstad. Jeg kan bare huske navnet på ett barnehjem i Eidsvoll; Eilert Sundts Barnehjem. Kan det være mulig at dette også ble kalt Solstad (noe jeg aldri har hørt), eller finnes Solstad et annet sted? Mange er spurt, ingen kan svare. Noen her som kjenner igjen navnet og stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei! Jeg kan heller ikke huske å ha hørt Solstad-navnet om barnehjem. Der er Rostad på Helgøya i Nes. Og som du sier Eilert Sundts barnehjem på Eidsvoll. Hvis vedkommende er av reisende slekt, er det mest sannsynlig at han var på Eilert Sundt [hvis du vil, kan du nevne navn / fødselsdag på ham og jeg skal sjekke i mine papirer - epostadresse jonny-m@online.no]. Hvis ikke, har der kanskje vært andre barnehjem i nærheten av Eidsvoll? Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.