Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Tore Johansen

[#72327] Tyding av tekst, dødsfall, Gjerdrum, 1779

Recommended Posts

Guest Tore Johansen

Trenger hjelt med teksten til nr 28, venstre side. Lenke??????? Herman Flatner ??????????? 4 1/2

Guest Berit Knudsen

Nr.28 Db 5. ... jordsat Hærmand Flatners Dr.b. ved Gk(GJerdrum kirke?), 4 1/2 (måned eller år? gammel)

Guest Tore Johansen

Takk Berit, ikke noe som kan antyde navn på barnet?

Guest Berit Knudsen

Det står noe over 'Dr.barn' og over ordet 'ved' , men om det tilhører her eller linja over vet jeg ikke. Jeg klarer heller ikke å lese det.

Guest Tore Johansen

Skjønner det Berit, takk skal du ha.Bygdeboka for Gjerdrum sier Erik, men det er bare det at i FT 1801 finner jeg bare 1 Erik Hermansen, og jeg har en Erik Hermansen som far i 1821, jeg sliter litt med å bestemme hvem Erik Hermansen jeg har å forholde meg til som nevnte far.Mvh Tore

Guest Tove D. Johansen

Her er dåpen til Hermand Flatner og hustru Berthe Erichsdatters to tvillinggutter Jacob og Erich i 1775 - så alderen da Erich døde må være 4 1/2 år:Lenke

Guest Tore Johansen

Ja, jeg har også kommet til at det må være den Erik som ser død 4 1/2 år gammel. Jacob har jeg funnet konfirmert, men ikke Erich.Men det store spørsmålet er: hvem er denne Erich Hermandsen som døper sin sønn 16-12-1821 Lenke ?

Guest Tore Johansen

I klokkerboka er Jens anført som 'Uekte' Lenke Noe giftermål mellom Erich Hermandsen og Andrea Pedersdtr. forekommer vist heller ikke, etter hva jeg ser.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.