Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Allis Elin Rokkones

[#72330] Fåberg i Oppland

Recommended Posts

Er det noen som har kjennskap til Erik Alfsen Langsæthaugen. Gift med Ingeborg Pedersdtr? i Fåberg I 1801 tell. er han tj.gutt som 18 åring på Holen gård, Fåberg.Skulle da være født i begynnelsen av 1780 årene. Prøver å finne hans opphav. På forhånd takk. Mvh. Allis-Elin Rokkones

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

En kandidat er jo Erik (sammen med sin tvilligbror Mads) som blir døp i 1783 (siste dåp)Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I 1783 hadde Alf Smerud tvillingsønnene Mads og Erik til dåpen i Fåberg - Oppland fylke, Fåberg, Ministerialbok nr. 2 (1775-1818), Kronologisk liste 1784, side 64-65. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9276&idx_id=9276&uid=ny&idx_side=-35>Lenke Permanent bildelenke: LenkeTvillingene var født 22.12.1783 og moren het Inge. Ved giftermålet er Erik Alfsen innført med gårdsnavnet Smestad, og i 1801 var det en Engebret Alfsen på 11 år som var tjenestegutt på Smestad: LenkeMulig Engebret er en yngre bror av Erik, for Engebrets foreldre het Alf Madsen og Inge – se dåpen Dom 14. Post Trinitatis 1790 - Oppland fylke, Fåberg, Ministerialbok nr. 2 (1775-1818), Kronologisk liste 1790, side 116-117. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye til G. Flood og L. O. Wangensteen. Ha en god dag. Mvh Allis-Elin Rokkones

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Heisan!Så ikke at Lars Ove hadde lagt inn dåpen allerede.Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Her er giftermålet til Alf Madsen Smerud og Inge Eriksdatter Nordhovi 18.4.1776 - da kom det et farsnavn på Inge også - Oppland fylke, Fåberg, Ministerialbok nr. 2 (1775-1818), Kronologisk liste 1776, side 4-5. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9276&idx_id=9276&uid=ny&idx_side=-5>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, atter en gang. Mvh. Allis-Elin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I 1801 finner jeg Inge Eriksdatter som enke med datteren Guro Alfsdatter, 5 år - LenkeGrethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen! Forventet ikke å få så mye hjelp. For å forklare litt: Min oldemor var gift med Ivar Arntsen Eriksen født 1867 i Aure M&R. Hans far var Arnt/Arne Eriksen f.1820 i Fåberg og sønn av Erik Alfsen Langset. Familien på min mor's side er ikke helt enkel å finne utav, med hel og halvsøsken og ellers endel forviklinger. Jeg er veldig glad for all hjelpen jeg har fått. Allis-Elin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jorunn Stenberg

Jeg har som deg brukt noen timer på å nøste i denne familien, da Mari Alvsdatter, søster til Erik er min 2xtippoldemor. Legger inn lenke fra FamilySearch med familien til Alv Madsen og Inge Erichsdatter: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=700008938997&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke. Inge Erichsdatter var gift 3 ganger. Først med Fridrich Sundgården, som hun får datteren Marthe med (se lenken til FT 1800 i innlegg 9), deretter med Alv Madsen som hun får 7 barn med (se lenken til FS og Guro fra FT 1801). I 1801 gifter hun seg igjen med Ole Olsen Lillehammer Lenke. 'Din' Erik's tvillingbror Mads dør muligens som barn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye. Du hører sikkert fra meg. Mvh Allis-Elin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.