Gå til innhold
Arkivverket

[#72344] Informasjon om Marie Hanson, Minneapolis 1968


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Marie Hanson emigrerte fra Norge og var gift med Arthur Hanson.Pikenavnet er ikke kjent, heller ikke om hun emigrerte som ugift eller gift. Hun er funnet registrert bosatt på adressen 3852 28th Avenue South – Minneapolis, Minn. fra 1960-1968. I 1955 befant hun seg ikke i Minneapolis. Hun er enke etter Arthur Hanson. Det er ikke usannsynlig at hun går bort like etter 1968, uten at jeg vet noe om dette. Hun er trolig født i 1880 årene, men heller ikke dette vet jeg.Kan noen finne mer informasjon om Marie og Arthur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Her er et par med samme navn, alder og bosted:1920 United States Federal CensusName: Arthur Hanson Home in 1920: Minneapolis Ward 1, Hennepin, Minnesota Age: 30 years Estimated Birth Year: abt 1890 Birthplace: Norway Relation to Head of House: HeadSpouse's Name: Morie (det står Marie på org.dok.)Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Rent Year of Immigration: 1915 Able to read: Yes Able to Write: YesHousehold Members: Name Age Arthur Hanson 30 Morie Hanson 331920 United States Federal CensusName: Morie Hanson Home in 1920: Minneapolis Ward 1, Hennepin, Minnesota Age: 33 years Estimated Birth Year: abt 1887 Birthplace: Norway Relation to Head of House: WifeSpouse's Name: Arthur Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Female Year of Immigration: 1906 Able to read: Yes Able to Write: YesHousehold Members: Name Age Arthur Hanson 30 Morie Hanson 33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Heisan,dette ser jo faktisk lovende ut! Tusen hjertelig takk!I så fall er de vel ikke gift før emigrasjonen, slik man trodde, men gift der over. Marie født ca 1887.Hvordan får man tilgang til originaldokumentet?Det finnes vel senere tellinger, er det mulig å finne dem igjen?Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Kjempebra!I 1920 bor de i 1000 Main Street North East, Minneapolis, Hennepin, Minn, slik jeg forstår det. Arthur er maskinist på en bilfabrikk, Marie er ikke i arbeid.I 1930 bor de på samme adresse som i 1960, Minneapolis 3852, 28. Avenue South, Minneapolis, Henn., Minn. Her står det vel at han har immigrert 1909, hun 1906. Han jobber som stålmaskinist, hun er ikke i jobb.Pussig at de bor på samme adresse i 1930 som 30 år senere. Ifølge biblioteket der borte bodde de ikke i Minneapolis i 1955. Jeg har ikke greid å finne dem på Ellis Island eller utifra Norge.Og hvor kom dette Åge Arthur fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Fra 'Border Crossings: From Canada to US 1895 - 1965'.Her er det trolig to brødre fra Drammen som immigrerer i nov. 1909 (øverst på siden). Destinasjonen er Minneapolis.:

bilete7633.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Da er dette kanskje rett Marie? Iflg 1930-tellingen ble hun 44 år ved forrige bursdag, og tellingen er i april 1930.HANSON, MARIEDate of Birth: 12 Jul 1885 Place of Birth: OUT OF STATE Mother Maiden Name: UNKNOWN certid# 1970-MN-029871Date of Death: 23 Oct 1970 County of Death: HENNEPIN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Dette er nok den Arthur som Arne har i innlegg 10.HANSON, ARTHURDate of Birth: 11 Dec 1888 Place of Birth: OUT OF STATE Mother Maiden Name: (UNKNOWN) certid# 1960-MN-024210Date of Death: 10 Jun 1960 County of Death: HENNEPINKan også bestille death certificate på denne også. Denne er vel mer sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Tusen hjertelig takk igjen, dette ser svært lovende ut!Marie er jeg litt usikker på. Det er hun som er hovedpersonen her, ekteparet ser dessverre også ut til å være barnløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Lill Juelsen

Plukker opp dette temaet igjen. Takket være dyktige medhjelpere, tror jeg at jeg er kommet frem til riktig par! Men Marie har jeg ikke helt funnet. Hun reiser muligens her i sammen med folk hun jobber eller bor hos til Amerika: Lenke Er det mulig å finne skipspapirer og ankomst? Arthur og Marie gifter seg nok i Hennepin, Minnesota, mellom 1913 og 1920, da de er gift i census. Kanskje er de gift mellom 1917 og 1920. Kjenner noen til om det er mulig å finne giftemålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Jeg glemte vel å si at hun er født 12 Juli 1885, dessverre har jeg ikke funnet fødselen i området rundt Kristiansund. Hun døde i Villa Maria Nursing Home, Minneapolis 23. oktober 1970, ble kremert ved Lakewood Cem. Minneapolis 27. oktober 1970. Kan det finnes en 'obit'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.