Gå til innhold
Arkivverket

[#72355] Abraham Aronsen, fra Finnland til Hammerfest


Gjest Steinar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Gundersen

Abraham Aronsen gifter seg i Lyngen i Troms 28. september 1877. (Vielser Lyngen 1863-78 Digitalarkivet). Han bruker navnet Abraham Aronsen Köngäsenjærfvi og er født 11/10 48 i Muonioniska i Rusland (!). Hans far er oppgitt til Aron Köngäsenjærfvi. Bosted er oppgitt til Kvalvik. Han gifter seg med Eva Johanna Pedersdttr.(Jeg har ikke funnet ham i FT 1875).De flytter tydligvis i Hammerfest (Døpte Hammerfest 1822-98, Digitalarkivet). Født: 16.03.1878 Sønn: Makseminus, bosted: Hønseby Født: 05.04.1880 Datter: Oldine Margrete Bosted: Sandvig Født: 04.09.1882 Sønn: Johan Gustav Bosted: Sandvig.I 1900 bor familien på Sandvig Store på Sørøysund. Abraham Aronsen er oppgitt å være født 1847 i Finland. Maks og Oldine er også der sammen med Abraham og Eva.Abraham skal dø på Kåfjord gamlehjem.Jeg har liten erfaring med finske (eller russiske?) aner. Er det noen som har forslag til hvordan (om mulig) finne Abrahams forfedre?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kent Williamsson

Här har du familjen i KöngäsenjärviLenkefader Aron Mattson f. 1799; moder Magdalena Joahnsd f.1804 längre ned under dessa två är barnen nämnda och även Abraham född 1848 oktober 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kent Williamsson

Det är Ylimuonio by och över Aron Mattssons namn står Kokka. Muonio hette tidigare Muonionniska på nordsamiska Muoná.Muonio inkluderar Ylimuonio, Pallas och Olos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Jeg har en del om Eva Johanne Pedersdatters aner. Hennes foreldre var Peder Nilsson Kønsberg og Anna Gretha Olsdatter Fors. Kan sende på mail hvis det er av interesse. Mvh. Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gundersen

TUSEN TAKK til dere som har bidratt i denne saken. Nå er det vel ikke mulig å komme lenger?Ja Britt, jeg vil gjerne vite mer om Eva Johanne Pedersdatter. Bruk mailadresse steinargundersen(krøllalfa)hotmail.com.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.