Gå til innhold
Arkivverket

[#72357] Knut Larsen Søvik, Borgund, M&R


Gjest Unni Lauvås
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Lauvås

Dette er min tipptippoldefar.Jeg har funnet han født i 1815 på Solheim S&F [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070503630257.jpg>Lenke nr 35 jeg har også funnet han gift, 1.gang med Ingeborg Olsdtr Brendefur 11.06.1837 i Eid prgj. S&F og 2.gang med Anne Rasmusdtr 27.06.1847 i Borgund M&R. Så er det og finne ut når han døde, har funnet ein Knut Larsen Søvik begravd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Er det noen som har BB som omhandler Søvik? Er ikke kjent i dette området. Lurer på hvor mange barn han fikk... Har funnet disse:I 1.ekte:1. Jøri Karoline f.03.10.1836 på solheim, Eid, S&F. (blir senere kalt Jørgine Karoline)2. Lars Andreas Olaus (Tippoldefar) f.03.03.1841 på Søvik.2.ekte:3. Peter Johan f.16.11.1847 på Søvik4. Hanna Petrine Johanna f. 17.10.1849 på SøvikKanskje det står når 2. kona dør også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingmar Seth

Heisann 2. kona levde 1821-1891.Det står litt om denne karen i Borgund og Giske 4, side 277, men det er mykje feil. du finner også noko her på min heimeside http://ingmarz.com/legacyfiler/13851.htm Men det er dei opplysningane eg hadde frå den B&G 4. (Har no funnet denne karen på Solheim også og det er min slekt også så eg får legge inn meire korrekte opplysninger ved anledning)Eg har ein del opplysninger om etterkommere til denne karen, du får sende meg ein mail så får vi utveksle litt, mail adressa finn du på heimesida mi.Mvh Ingmar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Mail-adresser er utvekslet.Har funnet noen flere barn: I 1.ekte: Anne Katrine Olave f.01.01.1840 på Søvik.I 2.ekte: Knut f.28.07.1859 på Søvik og Rebekka Regine Gurine f.24.06.1864 på Søvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Mange barn med mange navn ;)Da har jeg litt å gjøre med å finne de rette kirkebøkene for dåpen, men det får bli en annen dag, må vel ta kvelden nå, skal på jobb i morgen.Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.