Gå til innhold
Arkivverket

[#72365] Bollerud i Eiker


Gjest Jan Erik Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Røed

Thore Povelsen Bollerud (Tord Paulsen i Folketellingen fra 1801) var 55 år i 1801 og følgelig født ca 1746. Men han er ikke å finne blant døpte i Eiker 1739-1749. Vet noen hvor han kom fra?mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ser på tellingen 1801 at sønnen Hans er 27 år.Det er vel sønn av første ekteskap. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f18010624&gardpostnr=189&personpostnr=4027&merk=4027#ovre>Lenke FS HANS THORDSEN,17 Aug 1773 Bollerud, Eiker.Foreldre Thord Povelsen og Maren Hansdatter : LenkeThore Poulsen Bollerud og Mari Hansdatter giftet seg 4 nov 1772. Lenke De ble trolovet 13 aug,og gift 4 nov 1772: Lenke Thord Paulsen Bollerud og Mari Christophersdatter giftet seg 6 sept 1787,Fiskum: LenkeFant noe om Thore Povelsen Bollerud i 1737(høyre side): LenkeBroren til Thore Povelsen ,Torger ble døpt 29 juli 1731,Norderhov,.Foreldre Povel Olsen og Abigail Thordsdatter: LenkePovel Olsen og Abigail giftet seg 28 des 1730,Norderhov: Lenke Vielsen,på høyre side: LenkeABIGAEL THORSD. BOLLERUD 88 år,dør i 1788.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Røed

Hei Ann-Mary, nå som jeg har sett nærmere på Paul og Abigaels giftermål ble jeg klar over at de begge nok kom fra gårder i Norderhov, hvordan de havnet på Bollerud i Eiker er jo et mysterium jeg får komme tilbake til. Men kan du tyde gårdsnavnene i kirkeboka for giftermålet. Abigael ser ut til å være fra Breijen. Det kan være Breien gård på Norderhov. Vet du mer om slekta på Breien? Povls etternavn klarer jeg ikke tyde. Kan det være Egge?mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei igjen! Kjenner desverre ikke til denne slekta. Ang. vielsen(innlegg 3):Tror det står Poul Ols. Nedre Egge.Fant forresten Povel og Abigail og sønnene Josua og Thor på Ekstraskatten for Eiker 1765 .Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.