Gå til innhold
Arkivverket

[#72374] Prøver igjen, Johannes Jansen, foreldre


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Gaute Zøllner

Jeg leter stadig etter Johannes Jansen/Johannes Abraham Johansen foreldre. Da sønnen Zacharias giftet seg het han Johannes Jansen, da han giftet seg het han J A Johansen Lenke Er det noen som kan hjelpe med foreldrene til Johannes og Sara?gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

På tellingen i 1865 er Johannes 60 år og Sara 50 år. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=24&filnamn=f61860&gardpostnr=196&personpostnr=1420&merk=1420#ovre>Lenke4 av barna deres ble vaksinert 2 nov 1841: Zacharias LenkeTosten C Bølgen ble vaksinert i 1841,4 1/2 år: LenkeChristina: LenkeMarcus Angel: LenkeOg nok et barn ble vaksinert 18 nov 1843: Fransese E Mathea. LenkeMilitærrullar for Buksnes og Hol sokn 1806-1837 (År 1830) Sandsund Ungt mandskap Johannes Abraham Johnsen 24 Sandsund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Takk Ann-Mary og Berit. Jeg har det meste av dette, men fødselsdato på Sara og Johannes mangler jeg dødsdato på Johannes. Et spor var jo dette innlegget i Slektsforum. Her er det datoer jeg kan sjekke ut. Er det ikke rart at Johannes ikke er nevnt da Sara døde.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Takk Hill-Gunn. Det ser ut for at det stopper her for Sara Johanne og Johannes. Forsøkte å finne Johannes nevnt i lenke (4) uten hell. Nå har jeg søkt i kirkebøker i mange timer idag og hodet henger nok ikke med lenger. Hei hei. Lurt å slutte nå kanskje.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Berit. Håndskriften i din lenke(13) har jeg problemer å lese 100 %! I hvertfall tar det tid. Når du sjekket ut Sara, gikk du bare frem i tid for ekteskap og sjekket personer i dåp/ekteskap. PS. Fant gravsten til Johannes på dis. Men ikke født i kirkebok.gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Per-Olav. Det er vel en av samme debatt. Siden jeg fikk en lenke til DIS Slektsforum om samme sak, stilte jeg et spørsmål der også. Om du hadde noen opplysninger hvor jeg finner dåp/født til Johannes og Sara hadde det vært fint. Og kanskje foreldrene til do.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Hei GauteDet er nok ikke mulig å finne dåpen til Johannes og Sara i noe kirkebok. Ministerialbøkene 1794-1899 for Buksnes gikk tapt da prestegården brant i 1899Johan Petter Hansen på Brandsholm i 1801 [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=67&filnamn=f18011860&gardpostnr=24&personpostnr=339&merk=339#ovre>Lenke (som Per-Olav antyder kan være Johannes sin faren), finner du mer om her LenkeNår det gjelder Sara Pettersdtr., så ser jeg at en Oline Pettersdtr. er fadder til hennes datter i 1842 (nr. 17 h. side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Takk for svaret Hill-Gunn. Dette blir vel for usikkert å tilføye til Johannes og Sara. Uten å få sjekket dette ut blir det å sette punktum her. Takker for alle bidrag!Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.