Gå til innhold
Arkivverket

[#72382] Gulbrand Jakobsen


Gjest Per-Ove Uthaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Per-Ove Uthaug

Jeg leter etter foreldre til Gulbrand Jakobsen født 1770 Einevollen død 11.10.1837. Han fikk barnet Rasmus Guldranssøn i 1791 med Orlov Rasmusdatter fra Smilden i, henne vet jeg ikke noe om. Er det mulig å finne ut noe om Gulbrand og Orlov sine foreldre, fødelsår og dødsdato ? mvh Per-Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi antar at vi skal til Hyllestad. I bygdeboken ser vi at Rasmus Jacobsen Smilden (1739 Porten - død 1783 Smilden) i sitt ekteskap med Christenze Jacobsdatter Smilden (1726-1761) fikk datteren Orlaug (Orlov) i 1759. Vi antar at dette kan være Orlov Rasmusdatter Smilden.På Rønneset finner vi i 1801 Guldbrand Jacobsen, Tjenestefolk, 33 år, Givt 1. gang, Enroull. mat.Jeg finner ham ikke under Einevollen i bygdebok for Hyllestad. Jeg finner ham heller ikke i databasen over døpte i Sogn og Fjordane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.