Gå til innhold
Arkivverket

[#72390] Vielse Anders I. Svorkmo, Orkdal og Kristine O., 1915-1930


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg har uten hell søkt etter vielsen til dette parret.Anders Iversen Svorkmo er født 1891 og anene hans har jeg styr på. Men Kristine O. er det verre med og derfor håpet jeg å finne vielsen deres for å se farsnavnet. Hun er født 25 mai 1894 men jeg har ikke funnet dåpen. Hverken i Orkdal eller omkringliggende sokn. De får en datter i 1929, men hun døpes i 1930 og innførselen er ikke tilgjengelig. Andre barn før det tidspunktet har jeg ikke funnet i Orkdal.Ved søk her i forumet ser jeg at mange har god kjennskap til området, så jeg håper at dere har svar ;-)På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Litta Dette kan jeg hjelpe deg med. Jeg har 'Norges bebyggelse, Sør-Trøndelag, vestre del' og der er familien omtalt på side 675. Kristine etternavn er Kjøpstad, f. 25/5-94 i Vestnes, foreldre Ole og Marit Kjøpstad. Anders og Kristine fikk 6 barn - det eldste født i 1919. Datteren som ble født i 1929 er deres 5. barn, den yngste ble født i 1934.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Tusen takk, Aud!Men hvor er de gift og hvor er barna født ? Det kan jo ikke være Orkdal, for da hadde jeg funnet noe.Var de kanskje bosatt i Vestnes ? -og hvor er det egentlig ? Finner bare et Vestnes i Møre og Romsdal.....Mange spørsmål, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk Randi - nå gjenstår bare å finne vielsen og barnas dåp.Lurer på om det er en kirkebok for Svorkmo som ikke er innlevert. Det får jeg sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Mente jeg dro kjensel på navnet til et av barna fra mi heimbygd og det viste seg å stemme. Sønnen Ivar var født 08.09.1920 og døde 29.09.1994. Han bodde i Meldal og er gravlagt der (du finner graven på DIS gravminner). I 'Norges bebyggelse' - samme bind som før oppgitt, side 1062 under Meldal, står det at han er født i Orkland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Litt forvirrende dette med Orkdal, Orkanger og Orkland.Men jeg skal ikke si at det er et 'Ork', hehe.Orkland er det som før var Svorkmo, ikke sant ?? -og da er det ikke bøker på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Ja, det er forvirrende. Svorkmo lå i daværende Orkland og kirka heter Moe kirke - og de kirkebøkene vi har bruk for ligger ikke på nett, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.