Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Gullbjørg Storvik

[#72417] Hans Thevisen Høst og Barbra Agnethe Næverman

Recommended Posts

Guest Gullbjørg Storvik

Hans og Barbra A. ble gift 19.08.1742 i NK. Bergen. Han var skomaker. Jeg har funnet at de hadde 7 barn, f. i tidsrommet 1742 til 1764. Det er imidlertid 13 års mellomrom mellom Anne Kirstine f. 1751 og Bernd Mester f. 1764. Jeg har ikke funnet noen av barna senere. Etter å ha kikket på skiftet til Janniche Michelsdtr. Høst, av 20.07.1759, Sollieds avskrifter, at hennes brorsønn skomaker Hans Thevisen Høst da var bosatt i Christiansund. Imidlertid må han på et tidspunkt ha flyttet tilbake til Bergen, for hans kone Barbra(Barbara) Agnethe ble begr. fra DK 24.07.1787, og han selv 23.11.1785 fra St.M., etter å ha mistet livet ved drukning. Finnes det noen som har opplysninger om dette parets barn? Jeg er klar over at det pågår en debatt på forumet om fam. Høst, men det er kun dette paret jeg har int. av. Gullbjørg Storvik

Guest Sigurd Høst

I den andre debatten om slekten Høst i Bergen (nr. 72167)har jeg nylig vist til dette spørsmålet. Kan noen hjelpe?

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.