Gå til innhold
Arkivverket

[#72417] Hans Thevisen Høst og Barbra Agnethe Næverman


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Hans og Barbra A. ble gift 19.08.1742 i NK. Bergen. Han var skomaker. Jeg har funnet at de hadde 7 barn, f. i tidsrommet 1742 til 1764. Det er imidlertid 13 års mellomrom mellom Anne Kirstine f. 1751 og Bernd Mester f. 1764. Jeg har ikke funnet noen av barna senere. Etter å ha kikket på skiftet til Janniche Michelsdtr. Høst, av 20.07.1759, Sollieds avskrifter, at hennes brorsønn skomaker Hans Thevisen Høst da var bosatt i Christiansund. Imidlertid må han på et tidspunkt ha flyttet tilbake til Bergen, for hans kone Barbra(Barbara) Agnethe ble begr. fra DK 24.07.1787, og han selv 23.11.1785 fra St.M., etter å ha mistet livet ved drukning. Finnes det noen som har opplysninger om dette parets barn? Jeg er klar over at det pågår en debatt på forumet om fam. Høst, men det er kun dette paret jeg har int. av. Gullbjørg Storvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.