Gå til innhold
Arkivverket

[#72421] Mathisen Karelius, f 1858


Gjest Jan Persson
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Persson

Söker information om honom, han kommer till Hotagen, Jämtland och gifter sig med Brita Kristina Persdotter. Kan någon hjälpa mej med hans förfäder? Tacksam för all hjälp Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Persson

Hej Berit. Jag är inte alls säker på födelsedatum, det är det som står i folkräkningen 1900. Han ska bo i Hotagen där han och hustrn får några barn men jag har inte hittat honom i husförhörsböckerna ej heller i hans barns födelsebok Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Persson

Hej Berit. Jag är inte alls säker på födelsedatum, det är det som står i folkräkningen 1900. Han ska bo i Hotagen där han och hustrn får några barn men jag har inte hittat honom i husförhörsböckerna ej heller i hans barns födelsebok. Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Utflyttet 1886 fra Grue til Sverige, nr.44 Lenke Her står det at han var født 13/6 og dpt.17/10, mens han jeg fant var f.13/10 og dpt.17/10 1858. Alt som skiller disse to er altså f.juni/oktober. Ellers er resten likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1875 fant jeg denne Karelius Lenke Men som du ser så er fødselsåret feil. Gårdsnavnet ser ut som om det er det samme som da han flyttet til Sverige. Kanskje fødselsåret i FT er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg fikk e-posten, og det står Karelius Matsson eller Matison? Og så står det Grue. Solør eller Grue i Solør. Hvilken dato og år er dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Persson

Berit. Det måste vara rätt person. Han kom till Hotagen 1886-05-29 från Grue, Solör. I inflyttningen står det Matson. Prästen har kanske skrivit eller hört fel. Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Skjønner ikke hvor jeg fikk det fra at han var født 13/6 1858, for det står da ikke det noen steder.Det er nok den uekte Carelius Mathisen fra Nilstorpet som er riktig mann. Foreldrene giftet seg senere: 12/3 1859, nr.19 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.