Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Finn Bratland

[#72430] Martine Ulrikke Berntsdtr. hvor ble hun av?

Recommended Posts

Gjest Finn Bratland

I kirkebok for Avaldsnes ( utflyttede ) står at Martine og hennes mann Peder Knudsen reiser til Bergen 14 oktober 1895. Men i folketellingen 1900 kan jeg ikke finne dem og ikke kan jeg finne dem død eller utvandret.Martine Ulrikke Berntsdtr. var født 16 januar 1846 på husmannsplassen Eike ( idag i Tysvær ).Døpt 29 mars 1846 i Avaldsnes.Konfirmert i Skåre Kirke 11 november 1860.1.ekteskap 25 mars 1875 med Knud Olsson Surtelien fra Flesberg i Buskerud i Skåre kirke. Med Knud fikk hun 3 barn: Anna Oline i 1875 Bernt Emanuel i 1876 Berta Nicoline i 1879Knud dør 25 juni 18802.ekteskap 6 januar 1894 med Peder Knudsen fra Avaldsnes.Ca. 14 oktober 1895 reiser de til Bergen.Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Bratland

Takk skal du ha. Jeg hadde ikke tenkt på at de tok gårdsnavnet hans som etternavn.Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Bratland

Jeg er vel ikke så heldig at noen vet hvor Martine ble av etter 1900?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.