Gå til innhold
Arkivverket

[#72434] Marthe Clemetsdtr. f. ca.1753 Gjerdrum


Gjest Nils Anton Allergodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Anton Allergodt

Jeg kan ikke finne dåpen til Marthe. Kan noen hjelpe med det. Og eventuelt tyde hvem som er faddere. Det er mulig hun er døpt i Skedsmo Kirke. Der finner jeg ikke noe kirkebok for de aktuelle årene. Jeg har sett i kirkeboka for Gjerdrum flere ganger, men jeg kan selvfølgelig oversett henne. Jeg lurer også på hvorfor hun heter Clemetsdtr, og ikke Hans dtr.Se ft.1801 for Gjerdrunse etternavn Kle. Vet ikke hvordan man legger in link til FT.Har funnet dåpen til Maria (Mari)f.1759 Hun er døpt januar 1759 nr.36.Har ikke greid å tyde alle faddere .Kan noen hjelpe med det? se lenke. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061102020260.jpg>Lenke Lenke Her er de som jeg mener er foreldre til Marthe. De giftet seg 23 April 1748 nr.1 Hans Clemetsen og Anne Pedersdtr. Se lenke.Lenke Lenke Kan noen tyde det som står etter Anne Pederdtr Asmyr? Marthe var gift 2 Ganger. 2 gang med Henrick Svendsen Gjerdrum nr.1 se lenke. Lenke 1. gang med Hans Hansen Skedsmo 10 Juli 1775 nr 12. se lenke Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg tok et foreldresøk i Family Search på Hans Clemetsen og Anne Pedersdatter, men kan ikke finne noen datter Marthe blant barna deres.Iflg FS (må sjekkes mot kirkeboka for Gjerdrum) hadde de følgende barn, alle døpt i Gjerdrum:Hans, døpt 8.9.1748; Ole, døpt 3.12.1752; Lars, døpt 28.9.1755; Mari, døpt 21.1.1759; Elen, døpt 8.11.1761; Anne, døpt 21.4.1765; Clemet, døpt 23.8.1767; Ole, døpt 18.3.1769 og enda en Ole, døpt 21.7.1771.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg lurer på om det står Jougstad som gårdsnavn på Marthe ved giftermålet med Hans Hansen Braate fra Gierdrum Sogn. Det må vel være gården Jogstad i Skedsmo.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Anton Allergodt

Takk for svar Grethe. Jeg skulle så gjerne funnet dåpen til Marthe får å se hvem som er hennes foreldre. Du gav meg mange nye navn og se på. Takk for det. I dåpen til Mari er det ingen tvil om at Hans Clemetsen og Anne Pedersdtr. er foreldre. Som jeg skrev før, synes jeg det er rart at hun heter Clemetsdtr. og ikke Hansdtr. Det passer jo bra at de kaller første barnet Hans og en seinere for Clement.Det pussig er synes jeg at det er en Marthe clemetsdtr.på samme sted. Jeg trodde derfor at hun kunne være en søster av Mari. Hilsen Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hans Jonsen står det ved giftermålet. Gjerdrum BB I s.383 under Bråte: Hans Jonsen, f.1751, bruker 1777-85, da han døde, gift 1775 m Marte Klemetsdtr. fra Gaustad i Nittedal, f.1753, død 1813.Barn: Kari, f. og d. 1776, Anne f.1777, g 1798 m Henrik Guttormsen fra Møyen i Skedsmo, Mari, gm Hans Hansen Asmyr, Kari, f.1782, d før 1806.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Anton Allergodt

Tusen takk Carsten. Jeg skjønner ikke hvordan du finner dette så fort.Jeg har prøvd i mange kvelder uten å komme videre. Hilsen Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.