Gå til innhold
Arkivverket

[#72439] Tyding av tillegg under foreldrenes navn. Hva står bak NB*


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Marion Røen

Hei Er du interessert i denne familien ? Elias Larsen fikk enda en datter med Gjertrud Anna og jeg har kontakt med en etterkommer etter henne i USA. Gjertud Anna var gift, men mannen hadde forlatt henne.Gjertrud Anna døde og faren Elias tok de 2 døtrene hjem til seg og kona hvor de vokste opp. Begge dro til USA. Her er familien i 1875: Lenkemvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Takk alle sammen. Men, antagelig er dette feil person ser jeg nå. Lenke Håper denne lenken kan vise vilken Anna Emilie jeg er på jakt etter. Det er denne fosterdatteren til Ole Myhre i Steinberget. Henne har jeg lett etter men kan ikke finne henne og hun skal være født i Trondheim.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Med det samme; AUD.Anna Emilie f.14.10.1866 finner du i General von Kroghs gate 21b under Bytellingen i Trondheim 1. nov, 1925, gift. Mann; Frithjof Kristian Madsen f. 14 jun. 1866, Trondheim, Sporvognsfører.Barn; Torbjørn Sigurd f. 8 jun. 1906, Strinda Asmund Ferdinand f. 9 mars 1910, Trondheim.Hilsen Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Gunnar Andre Takk for opplysningen om Anna Emilie ! Kanskje finnes det etterkommere etter Gjertine Mathildes helsøster her i Norge; de andre barna til Elias Larsen dro til USA unntatt en sønn som jeg ikke har funnet opplysninger om etter 1900. Roy, som er Gjertines oldebarn, var i Trondheim for noen år siden og vi besøkte Trolla sammen. Denne nyheten må jeg sende til Roy. - og jeg skal ikke forstyrre tråden din med Elias Larsens barn.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror dette er riktig Anna Emilie. Dåpen 1865 Tiller, Klæbu, nr.8 Lenke Den ene fadderen er Trine Lovise Myhre, som må vel være den samme som fostermoren i 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Berit. JA-HA. Der var grunnen til at jeg ikke fant henne ja. Jeg har lett i alle kirkebøkene som var aktuelle i TRONDHEIM men så var det Tiller allså. Dette er uten tvil rette Anna. Flott og mange takk. Da er det vell mulig kanskje å finne ut noe om henne etter 1875 når jeg har fødselsdato og dåp.Tusen TakkGunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.