Gå til innhold
Arkivverket

[#72442] Sønnstokke Gruver, Karmøy


Gjest Tor Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Trondsen

I debatt 72143 har jeg linket til to bilder som jeg fikk tips om kunne være fra Sønnstokke gruver på Karmøy, men dette har Kopervik & Omegn Historielag med stor sikkerhet avkreftet.I den forbindelse kom det frem flere opplysninger om gruven bl. a at Aadne Tørresen Bratthammer sin svigersønn, min farfar Per Trondsen, skulle ha vært aktiv i forsøk på å få ny prøvedrift i 1949.Er det noen her på forum som har noe mer informasjon rundt dette?Jeg er også fremdeles interresert i informasjon rundt bildene, om noen personer kan identifiseres, hvor bildet er tatt etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Trondsen

Det er Sørstokke det er snakk om ja. Jeg hadde nettop lest en mail fra koppervik og Omegn historielag som omtalte stedet som Sønnstokke. Derav 'skrivefeilen'. Jeg har sett mange skrivemåter av navnet, så jeg tror nok det finnes en del lokale varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.