Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Eva Helene Erntsen

[#72443] Digitalpensjonatet, vigde i Bergen 1816-1911

Recommended Posts

Guest Eva Helene Erntsen

Har funnet et par viet her, men for fødested for brudgommen står det bare en tallkode. Finnes det noen oversikt over hva disse betyr? Koden jeg har er 11-7, hvor er det?

Guest Kjell-Arne Mellum

11-17a = Østre Muralmenning 7.11-17b = Nordre Rentesmug 6.Så det er på venstre side av vågen, når du står på fisketorget og ser utover.Her er et fantastisk kart over Bergen, når du har lært deg å bruke det får du frem masse opplysninger over hendelser knyttet til adressen. Dåp, vielser, begravelser, folketellinger. Litt vrien å sette seg inn i. http://bergis.uib.no/ Trykk på Bergis - utvidet versjon (under bilde av kart).Det er også en enklere oversikt over rode adressene, men den finner jeg ikke i farten.MvhKjell-Arne

Guest Kjell-Arne Mellum

jaja, sånn går det når man ikke kan lese. Du ba om 11-7. Finner ikke 11-7 men 11-6 og 11-8 finner jeg.Det er i samme området, men med adresse Strandgaten.

Guest Eva Helene Erntsen

Tusen takk skal du ha, var redd for at han var født utenfor Bergen. Litt problematisk når navnene staves på så mange måter. Fant han tilslutt i FT 1801.

Guest Anette Skogseth Clausen

Bergis er en god tjeneste, men du kan også bruke databasen Overgang rode-gatenavn i Bergen Lenke

Guest Eva Helene Erntsen

Ja nå er jeg godt hjulpen, takk skal dere ha.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.