Gå til innhold
Arkivverket

[#72443] Digitalpensjonatet, vigde i Bergen 1816-1911


Gjest Eva Helene Erntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Helene Erntsen

Har funnet et par viet her, men for fødested for brudgommen står det bare en tallkode. Finnes det noen oversikt over hva disse betyr? Koden jeg har er 11-7, hvor er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

11-17a = Østre Muralmenning 7.11-17b = Nordre Rentesmug 6.Så det er på venstre side av vågen, når du står på fisketorget og ser utover.Her er et fantastisk kart over Bergen, når du har lært deg å bruke det får du frem masse opplysninger over hendelser knyttet til adressen. Dåp, vielser, begravelser, folketellinger. Litt vrien å sette seg inn i. http://bergis.uib.no/ Trykk på Bergis - utvidet versjon (under bilde av kart).Det er også en enklere oversikt over rode adressene, men den finner jeg ikke i farten.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

jaja, sånn går det når man ikke kan lese. Du ba om 11-7. Finner ikke 11-7 men 11-6 og 11-8 finner jeg.Det er i samme området, men med adresse Strandgaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Tusen takk skal du ha, var redd for at han var født utenfor Bergen. Litt problematisk når navnene staves på så mange måter. Fant han tilslutt i FT 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.