Gå til innhold
Arkivverket

[#72446] Søskenflokken Martinsen fra Eidsvold f. 1904 - 1915


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Karl Martin Jensen f. 1865 i Eidsvold og Karen Amundsdatter, f. 1875 i Ringebu bor en del år i Eidsvold og får 5 barn i Eidsvold, født i nevnte periode. Jeg har navnene på barna og fødselsår, men vet ikke noe mer enn det. Familien flyttet på seg, bodde noen år i Oslo og flere ukjente steder. Er det ukorrekt i forhold til personvern å søke hjelp om dem her i forumet?Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg kan ikke se at det strider mot noen lov å spørre her på forumet om disse personene så lenge de ikke lever. Og det gjør de kanskje ikke?Hvis du begynner med den eldste, og da kanskje får respons her på forumet, så kan jo videre kommunikasjon foregå privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takker så mye for svar, Lars Ove! Da gjør jeg det: Karl Martin og Karen gifter seg i Ullensaker 15.11.1903. I 1904 bor de en stund i Søndre Land, og de får sønnen Alfred 9. oktober 1904 - har ikke funnet dåpsinnførselen hans. Karl Martin Jensen er fra Eidsvold, og familien flytter dit i 1905. Neste barn, Kristian Magnus, blir født i Eidsvold 24.05.1907 - i Jacobstuen under gården Ås. Noen som vet mer om familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det kan nok se ut som om de har flyttet fra Eidsvoll igjen, da jeg klarer ikke finne guttenes konfirmasjon i Eidsvoll.Vet du at de oppholdt seg i Eidsvoll i voksen alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Neste barn, Ragna ble født 8. august 1910 i østre Gausdal. Hun giftet seg 14.08.1942 i Sør Fron med Sverre Skansgård. Hun døde i 1989 og han i 2000. Så da bodde de altså i østre Gausdal i 1910. Karl Martin og familien må ha bodd i Oslo en periode, for når han flyttet til Lillehammer er han innført i baptistmenigheten der, nytt medlem fra 14. januar 1936. Han står da som overført fra 1. baptistkirke i Oslo. Så da må han vel ha bodd i Oslo før han kom til Lillehammer. Jeg har kontaktet baptistkirken i Oslo uten å få noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja dette kan bli en nøtt, og jeg er litt usikker på egentlig hva du søker?Hvis du vet når og hvor Karl Martin døde, så er det mulig jeg kan finne han i dødsfallprotokollen og der vil det kanskje stå noe om hans barn, bosted osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.