Gå til innhold
Arkivverket

[#72447] Bergen; hvor og når døde Peder Kristoffersen/Thallaug f 1846?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Peder Kristoffersen Thallaug ble født på Jevne glassverk i Fåberg 17.4.1846. Hans far var fra Thallaug i Gausdal, derav navnet. Peder inngår ekteskap med Ingeborg Torstensdtr Kalstadrud i Domkirken i Bergen 20.10.1872. De bor i Haukelandssmuget (DK) i 1885, i Magnus Barfotsgt (JK) i 1891, der Ingeborg også bor som enke i 1900, og da Ingeborg dør i 1913 bor hun i Rosenbergsgt. (JK). De har barn til dåpen fra 1872 til 1891. Ved FT 1891 bor Peder med familien i Magnus Barfotsgt, men ved FT 1900 er Ingeborg enke. Siden finner jeg ikke Peder Kristoffersen eller Thallaug/Tallaug. Han skal altså ha dødd mellom FT 1891 (2.1.1891) og FT 1900 (3.12.1900).Noen som kan hjelpe?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

kan nevne at jeg også har gått gjennom de to KB som ikke er med i databasen over Gravlagde i Bergen 1881-1911. Han er heller ikke der.Han kan selvsagt ha stukket av, men som murer i byen synes jeg det høres rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.