Gå til innhold
Arkivverket

[#72480] Wiik bakeri, Trondheim o.1900


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiHar noen kjennskap til eiere av Wiik bakeri i Osloveien i Trondheim omkring 1890 - 1925 ?En Anna Wiik skal ha vært inne i bildet og det er av interesse å finne ut hvem hun var gift med og navn på eventuelle etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det eneste jeg ellers har fått opplyst er at denne Anna fikk en sønn, Per Sigurd Wiik f. 08.04.1922, men jeg har ikke funnet dåpen hans og vet ikke hvor han egentlig er døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ang inlegg 4.(Stavne kirkegård) Wiik Anna ,født 19.10.1899 ,død 05.12.1976 21 F DCP_9680 f. RianKan det være denne damen? Telling 1900. Anna Gurine Rian,f 19.10.1899,Børsa.Bor på Kleven i Børsa: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Men det var visst alt for hurtig sagt! Det står opplistet Odd Johannes Wiik, Per Sigurd Østness. -Det må være noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Krokann

Stopp litt, kan dette være riktig?Thorvald Wiig var medforsvarer for Henry Rinnan og kunne neppe hatt den rollen hvis han var i familie med Per Sigurd Wiik? HilsenKnut Krokann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Det står dessverre ikke noe i Børsaboka om hvem Anna Gurine Rian ble gift med. Fra Børsaboka bind 1 (red. Per O. Rød, 1983) s. 269: Plassen Eggkleiva vart utskilt fra Nordgjerdet på Eggan i 1893 til Anders Jonsson Rian, som hadde kjøpt den av Ola Olsson Eggan. Dette var ein svært gammal plass, men var ofte kalla Egg-gjerdet. Brukarar: -1875-1911 Anders Jonsson Rian, f. 1846, d. 1919 var sonen til Marit Ellingsdtr. fra Nergard Øver-Rian, død her 1913. Anders var lærar og organist. G. 1889 m. Johanna Nilsdtr. Eggtangen, f. 1866, d.1910. Barn: 1. Marit, f. 1890, d. 1893 2. Marit, f. 1893 d. 1955, tok over bruket 3. Gjertrud, f. 1895 4. Anna Gurine, f. 1899Anna Gurines foreldre ble gift 29.oktober 1889. Hennes mor Johanna døde 19.februar 1910 av tuberkulose, og hennes far døde 6.februar 1919. Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Knut Krokann

Mens jeg lette etter noen andre, kom jeg over Per Sigurd Vik, født i Folldal, Hedmark 8.4.1922, døpt 8.10.1922 foreldre assistent Sigurd Andreas Wik Hus f. 1894 i Stjørdal og Anna Gurine Andersd. f. i Børsa i 1899. Det står at de ble gift i 1919 og at de hadde ett barn fra før.LenkeSigurd Andreas Vik var i 1900 fosterbarn på Huus vestre i Stjørdal. Denne garden ligger på Hell, rett over elva for Værnes flyplass.Dette ser ut til å være rette person, men jeg ser ingen sammenheng mellom Anna og bakerifamilien Wiig.Knut Krokann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Krokann

Takk skal du ha!Er det noen sammenheng mellom Anna og baker Wiig?Jeg finner ikke gravstedet til Sigurd Andreas Vik.Du kan ev. kontakte meg på kkrokann (at) online.noHilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tommy Paulsen

Litt utenfor tema...men etter søk etter andre, kom jeg over et skjøte i 1950. Anna Wiik født 19/10-1899 overdrar eiendom etter Peder HoffKildeinformasjon: Gammel arkivreferanse: A16, Sted: Trondheim by, Oppbevaringssted: SAT Merknader: Pantebok A. Dagboknr. 5034/1950-7196/1950 Permanent bildelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl10060912540301.jpg>Lenke Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.