Gå til innhold
Arkivverket

[#72485] Laurits Edvard Pettersen, trolig født i Levanger bysogn 1835


Gjest Steinar Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Sandvik

Jeg klarer ikke å finne dåpen til Laurits Edvard Pettersen som giftet seg 25.9.1860 med Maren Johanna Johnsdatter (Joensdatter). Kirkebok: Nordland, Alstahaug 1855-1878, År 1860, Nr. 35. Der står at han ble født i Levanger, at faren het Johanes Pettersen. I folktellingen 1865 for Nordland/Tjøtta står Laurits Pettersen født i 1835 i Levanger Bye, gift med Maren Johanna Johnsdatter og bosatt på Halsan gård i Tjøtta. I folktellingen 1875 for Nordland/Tjøtta står Laurits Edvard Pettersen født i 1835 i Trondhjem, gift med Maren Johanna Johnsdatter og bosatt på Halsen gård i Tjøtta. Det er ikke ført inn dåp på Laurits i Alstahaug-Tjøtta området. Han er trolig døpt i Levanger, men det er ikke tilgjengelig kirkebok for bysoknet før fra 1836. Jeg skulle gjerne hatt hans dåp og fødselsdato, samt data på hans foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Johanne Indrestrand

Du finner han i Minestralboken for Skogn/Levanger 1828-1836 s. 149. Født20.des 1835, døpt 29. mai 1836.Beklager at jeg ikke lager lenke.mvh Inger-Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Sandvik

Takk til Inger Johanne og Randi. Jeg har nok ikke greie på inndelingen i kirkesogn i dette området. Levanger, som nå er egen kommune, ser ut til å ha vært en del av Skogn. Denne Laurits kan ha vært en skaptrønder i og med at han oppga ulike fødselssteder ved folketellingene. Hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.