Gå til innhold
Arkivverket

[#72495] Skifter Nordhordland


Gjest Jarle Grøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle Grøhn

Hei, jeg skulle gjerne visst hva som står i disse tre skiftene. 'Ana Hansdtr' er spesielt viktig ettersom jeg ikke har funnet henne direkte i andre kilder, så hadde vært fint med mest mulig info derfra ihvertfall.Erik Steffensen, Aagotnes Sartor 95 8a 1788-1790 ([url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=skifnhor&gardpostnr=3908&merk=3908#ovre>Lenke)Ana Hansdtr, Aagotnes Sartor 354 2 1709-1716 (Lenke)Anders Nilsen, Bildøen Sartor 246b 7a 1783-1786 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Grøhn

Jeg var litt rask der og beklager at jeg glemte å søke etter om noen av disse er spurt etter tidligere. Jeg fant nemlig Ana Hansdtr i en tidligere tråd her: LenkeSå akkurat den trengs naturlig nok ikke å finnes på nytt igjen. Men hvis jeg kunne fått de to andre fremdeles er det flott!Mvh Jarle Grøhn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Grøhn

Har bare et lite spørsmål også forresten. Når det står: 'Faren var formynder', er det i dette tilfellet ment å bety at enkemannen 'Stephen Eriksen' var formynder? Eller menes det faren til 'Ane'? Regner med det er førstnevnte?..Mvh Jarle Grøhn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.