Gå til innhold
Arkivverket

[#72496] Who is the father?


Gjest Per Gulbrandsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Gulbrandsen

Jeg har sett et program i USA som blant annet tar for seg hvem som er far til barnet. Her får man opplevelser av virkeligheten og hvor mange mødre og fedre som pådrar seg traumer, fortvilelse og sorg. Situasjonen kan i verste konsekvens bidra til psykoser, selvmordstanker, fysisk og psykisk mishandling fra en eller flere sider som hevnaksjon når testresultatet ikke står til håpet om at det er min biologiske datter/sønn. I forkant går man i spenning, en ventetid opp til 3 - 4 uker og håper. Dette kan i seg selv være problematisk å takle. Jeg har lest om flere private i Norge som driver med DNA-testing inkludert pappatest.no Det kan være velmenende organisasjoner, eller kommersiell virksomhet som står bak og frivillige hender som mener de tjener en god sak ved å bidra til at far såvel som barn har krav på å få vite hvem som er den biologiske pappa. Her syndes det i 'stor' skala fra velmenende kvinner av ulike årsaker som bidrar til at barnet går 'farløs' i flere tiår, for ikke å snakke om at enkelte går i graven uten å få klarhet i sitt fulle opphav. Jeg har sjekket litt rundt dette fordi jeg er av den oppfatning at det en dag kan skje et tragisk selvmordstilfelle som den alvorligste konsekvens for barn, mor, far eller andre involverte familiemedlemmer. Tidligere nevnte pappatest.no har etter det jeg forstår vurdert å etablere et tverrfaglig nettverk som etter ønske fra klient/kunde kan komme inn til samtaler i forkant og eller etterkant av testresultatet etter eget ønske. Det kunne vært en god link å ha på deres hjemmeside før det skjer en katastrofe. La oss håpe at det ikke bare blir med en vurdering. Andres meninger? Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Dette høres spendene ut sikker mange som kan være usikker om den som er oppgitt som far er den rette.Selv har jeg hørt at en olderfar av meg skal ha en annenfar enn som er oppgitt. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.